مشارکت های اجتماعی

EN

آموزش تئوری و عملی – کارگاه عملی لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی فلزیاب هوشمند تاسیساتی مگنتومتر شرکت گاز استان مازندران

آموزش تئوری و عملی – کارگاه عملی لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی فلزیاب هوشمند تاسیساتی مگنتومتر شرکت گاز استان مازندران

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه نفت و گاز

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت گاز استان مازندران

تاریخ: 4 اردیبهشت 1401

در شرکت های گاز شهری به دلیل حجم بالای خدمات گازرسانی و سطح تراکم تاسیسات زیرسطحی کلیه شرکت های خدمات رسانی همانند آب ، برق و مخابرات و حجم تعمیرات و نیاز به اندازه گیری و تست های دوره ای شبکه، داشتم اطلاعات از موقعیت مکانی و عمق دقیق لوله های گاز بسیار پر اهمیت است همچنین در دسترس بودن و مرئی بودن دریچه ها و شیرخط ها یک نیاز روزمره است.

لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی

فلزیاب های تاسیساتی با تکنولوژی مگنتومتر (فلزات خانواده آهن)

  • بررسی اجمالی (Overview) :

    در شرکت های گاز شهری به دلیل حجم بالای خدمات گازرسانی و سطح تراکم تاسیسات زیرسطحی کلیه شرکت های خدمات رسانی همانند آب ، برق و مخابرات و حجم تعمیرات و نیاز به اندازه گیری و تست های دوره ای شبکه، داشتم اطلاعات از موقعیت مکانی و عمق دقیق لوله های گاز بسیار پر اهمیت است همچنین در دسترس بودن و مرئی بودن دریچه ها و شیرخط ها یک نیاز روزمره است.

  • مشکل (Problem):

    نقاط تست و اندازه گیری ولتاژ حفاظت کاتودیک ، شیرخط ها و مسیر لوله ها ، تقاطع لوله های گاز با دیگر تاسیسات ، عمق لوله ها ، محل درپوش یا کپ و … در شبکه تاسیسات بسیاری از مواقع در دسترس نیستند.

    تغییرات سطح معابر ، اصلاح پوشش آسفالت معابر و … موجب میشود دسترسی به شبکه مشکل و نامطمئن باشد. همچنین در زمان حفاری های ضروری کوچکترین خطا ممکن است خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی بسیاری ایجاد نماید. عدم اطمینان از وجود فیبرنوری یا کابل های برق مدفون در مسیر حفاری مشکلات هر روزه می باشد.

  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز با بیش از 21 سال فعالیت و تجربه در حوزه آشکارسازی و بعنوان پیشرو ورهبر صنعت آشکارسازی ایران دستگاه لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی جدید خود با نام LT-8800 به بازار عرضه نموده است. این دستگاه پیشرفته با قابلیت های متعدد امکان آشکارسازی و مسیریابی انواع لوله های گاز ، آب ، کابل برق ، کابل مخابرات، فیبرنوری با شیلد فلزی را تا عمق 5 متر فراهم می نماید.

    تعیین محل دقیق دفن ، عمق دقیق لوله و کابل، محل انشعابات ، محل خمش ، محل انتهای لوله ، خط سیر یا جهت لوله یا کابل به راحتی تعیین می گردد.

    با اتصال به بک علمک گاز یا بصورت القایی بدون نیاز به اتصال به شبکه می توانید چندصد متر تا چند کیلومتر مسیریابی نماید و با خاطر آرام حفاری نمایید.

    همچنین جهت کشف دریچه ها و شیرخط های مفقودی و نامرئی شرکت فرآیند ارقام پرداز انواع فلزیاب های تاسیساتی هوشمند را تولید می نماید که یکی از محصولات صادراتی این شرکت نیز می باشد.

    دستگاه فلزیاب تاسیساتی هوشمند با تکنولوژی مگنتومتر جدیدترین محصول در این حوزه می باشد که تنها به فلزات خانواده آهن همچون چدن ، فولاد … (که در تاسیسات مصرف گسترده دارند) حساسیت دارد و تا عمق 380 سانتیمتر آشکارسازی دقیق و پرقدرتی را فراهم می نماید.

کارشناسان و مدیران واحد بهره برداری و بازرسی فنی شرکت محترم گاز استان مازندران به منظور جلسه آموزش و تست میدانی تجهیزات لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی و فلزیاب های مگنتومتر تاسیساتی تولیدی شرکت فرآیند ارقام پرداز در جلسه با حضور کارشناسان واحد آموزش و فروش این شرکت شرکت داشته اند.

لازم به ذکر است شرکت فرآیند ارقام پرداز دستگاه های متعددی در این حوزه عرضه می کند. می توانید اطلاعات تکمیلی از این محصولات را در سایت رسمی شرکت دنبال کنید:

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    دوره ی آموزش تئوری دستگاه لوله با کابل یاب خطوط فلزی LT-8800 بطور کامل برگزار گردید ، تئوری مسیریابی با تکنولوژی EM ، قابلیت ها و مدهای کاری و کاربرد هر یک از امکانات دستگاه بطور کامل تشریح گردید، آموزش تئوری فلزیاب هوشمند مگنتومتر CASPI-MAG و معرفی الگوریتم عملکرد فلزیاب های تاسیساتی با تکنولوژی گرادیومیتر و فلاکس گیت ها تشریح شد و کلیه قابلیت های دستگاه و کاربرد آنها آموزش داده شد.

    در مرحله ابتدایی آموزش عملی و تست میدانی دستگاه فلزیاب هوشمند تاسیساتی مخصوص فلزات آهنی CASPI-MAG (Ferrous Metal Detector) در محوطه ساختمان شرکت گاز استان تست گردید و چند دریچه و درب منهول کشف گردید و سپس پرسنل بهره برداری بطور یک به یک اقدام به کشف دریچه ها در محل دیگری نمودند.

در مرحله بعد در محل مورد نظر واحد بهره برداری شرکت گاز استان مازندران تست های میدانی لوله یاب کابل یاب هوشمند LT-8800 صورت گرفت، مد اتصال مستقیم در فرکانس های مختلف با یک علمک گاز شهری تست گردید، مسیریابی تا چندین متر و تعیین عمق به دو روش هندسی و اتوماتیک صورت گرفت ، مسیر یاد شده به روش القایی و فرکانس های بالاتر مجدد تست گردید.

آموزش و نحوه عملکرد اپلیکیشن تخصصی “ثبت مسیر تاسیسات” FAP Utility Path Logger APP برگزار گردید و کلیه امکانات اپلیکیشن اندروید تشریح شده و اطلاعات عملیات تست میدانی به اپلیکیشن منتقل گردید. همچنین قابلیت کنترل از راه دور پارامترهای فرستنده آموزش داده شد و بطور تست فرکانس عملکرد دستگاه در مد اتصال مستقیم  و توان فرستنده از ره دور تغییر یافت.

لازم به ذکر است اپلیکیشن تخصصی FAP Utility Path Logger APP قابلیت بارگذاری اطلاعات پیمایش بر روی نقشه های ایمن سازمانی را دارد همچنین قادر به پشتیبانی سیم کارت های ایمن سازمانی ارگان ها می باشد و کلیه اطلاعات در سرورهای شرکت گاز قابلیت ذخیره سازی دارد.

کاربران لوله یاب کابل یاب های تولیدی شرکت فرآیند ارقام پرداز قادر به گزارش گیری از پیمایش و کار روزانه با فرمت های استاندارد CSV, KML, KMZ , PDF  بوده و مسیر اهداف آشکار شده مستقیما می توانند در نرم افزار های تخصصی اتوکد ، GIS, Google Map, Google Earth پیاده سازی میشوند.

QR Code https://fap-company.com/wp-content/uploads/2022/07/آموزش-و-کارگاه-عملی-لوله-یاب-کابل-یاب-LT-8800-شرکت-گاز-استان-مازندران-14010204-05.pdf
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®