مشارکت های اجتماعی

EN

نشانه گذاری هوشمند شبکه تاسیسات

Electronic Marker System

نشانه گذاری هوشمند شبکه تاسیسات

نشانه گذاری نقاط دسترسی به شبکه تاسیسات، نقاط پر اهمیت شبکه لوله و کابل بسیار پر اهمیت است، در بسیاری از پروژه های توسعه ای شبکه ، تعمیرات و نگهداری و پروژه های کنترل و اندازه گیری دسترسی محلی به این نقاط دسترسی نقش اصلی را بازی می کنند، محل شیرخط ها ، انتهای لوله یا CAP، تغییر عمق یا Bend، محل فصل ها و … تکنیک های هوشمند و جایگزین روشهای قدیمی و نشانه گذاری فیزیکی در این بخش معرفی میشود.
آیا سیستم GIS جایگزین EMS یا نشانه گذاری می باشد؟
خیر ، در جهان در کنار الزام وجود سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS می باید نشانه گذاری محلی هم وجود داشته باشد. این قانون در کشور ایران نیز اجرا میشود.
چرا استفاده از EMS مزیتی دارد به نشانه گذاری فیزیکی؟
نشانه گذاری فیزیکی همانند شابلون زدن موقعیت مکانی شیرخط ها ، یا پلاک های فلزی و مارکرهای فیزیکی در خطوط انتقال قابل حذف شدن ساده ، از بین رفتن به مرور زمان ، جابه جایی و دزدیده شدن دارند، مارکرهای فیزیکی در مفاهیم پدافند غیرعامل مردود هستند ولیکن مارکرهای الکترونیکی در خاک مدفون بوده و ده ها سال در هر شرایط آب و هوایی و جنس خاک عمر می کنند بدون نیاز به باتری یا نگهداری. هزینه بسیار پایین تر ، طول عمر بسیار بالاتر و دقت عملکرد فوق العاده

به منظور آشنایی بیشتر با کاربردهای محصولات حوزه نفت و گاز شرکت فرآیند ارقام پرداز (دانش بنیان تولیدی) می توانید مطالب مفیدی در بخش مقالات و مطالعات موردی بدست بیاورید.