مشارکت های اجتماعی

EN

تصویربرداری از سازه های بتنی

Concrete Scanning

تصویربرداری از سازه های بتنی

بخشی مهمی از تست های غیرمخرب در سازه های بتنی همچون دیواره ها و سطوح پل ها ، ساختمان ها ، کوره ها ، تونل ها و … تصویربرداری از داخل بتن می باشد. این مهم که اطلاعات تصویری از سطوح داخلی بتن را ارائه می نماید با فراهم سازی امکان اندازه گیری و نمایش میزان و شدت خلل وفرج و وضعیت آرماتورها و کایل های پیش تنیده در بتن و فضاهای مناسب جهت کور برداری با هزینه ی بسیار پایین امکان پایش سطوح بتنی را فراهم می نماید.
در این بخش برخی از کاربردهای محصولات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت فرآیند ارقام پرداز در راستای تصویربرداری از سازه های بتنی ارائه میشود.
یکی از پرکاربردترین تکنولوژی های با دقت بالا در تصویربرداری از داخل سازه های بتنی همانند دیواره مخازن ، پایه پل ها ، دیواره ها و سازه های نگهدارنده ، پل ها ، سد ها و … تکنولوژی تصویربرداری راداری یا GPR (Ground Penetrating Radar) می باشد.

در این تکنولوژی می توان ضخامت بتن ، موقعیت دقیق آرماتورها یا کابل های پیش تنیده شده و سایز آنها ، موقعیت شکاف یا حفره داخل بتن و ابعاد آنها را آشکارسازی نمود و امکان تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی از داخل بتن امکان پذیر است.

به منظور آشنایی بیشتر با کاربردهای محصولات حوزه نفت و گاز شرکت فرآیند ارقام پرداز (دانش بنیان تولیدی) می توانید مطالب مفیدی در بخش مقالات و مطالعات موردی بدست بیاورید.