مشارکت های اجتماعی

EN

آموزش و کارگاه عملی کابل یاب و عیب یاب پوشش برق شرکت توزیع برق- استان خراسان رضوی

آموزش و کارگاه عملی کابل یاب و عیب یاب پوشش برق شرکت توزیع برق- استان خراسان رضوی

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه صنعت برق

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت توزیع برق- استان خراسان رضوی

تاریخ: 9 مرداد 1397

شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز بعنوان نماینده رسمی شرکت Merytronic اسپانیا رنج وسیعی از تجهیزات تخصصی شرکت های توزیع برق را تامین می نماید.

مسیریابی و عیب یابی کابل های برق دفنی

  • بررسی اجمالی (Overview) :

    مسیریابی و عیب یابی کابل های برق دفن شده در خاک یکی از فعالیت های روزمره شرکت های توزیع برق در جهان است، داشتن اطلاعات از موقعیت دقیق دفن کابل ها و امکان عیب یابی و تعیین محل دقیق عیوب کابل های مدفون بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • مشکل (Problem):

    در روند بسیاری از پروژه های کوچک و بزرگ تاسیساتی ، حفاری های شرکت ها جهت لوله گذاری و کابل گذاری ، ارائه خدمات تعمیرات شبکه تاسیسات زیرزمینی ، پروژه های توسعه شبکه تاسیسات و گاها در بسیاری از فعالیت های ساختمانی سازمان های مرتبط با تاسیسات یا پیمانکاران موجب آسیب به کابل های برق می شوند. در مواردی هم تنش های الکتریکی ، جریان بالای مصرفی و … موجب آسیب کابل ها می شوند.

    مسیریابی دقیق و تعیین محل دقیق عیوب کابل های برق مشکل بزرگی بوده و گاها بسیاری از راهکارها بسیار پرهزینه می باشند و شرکت های توزیع برق نیازمند روش های و تکنولوژی های جدید در حوزه هستند.

  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز بعنوان نماینده رسمی شرکت Merytronic اسپانیا رنج وسیعی از تجهیزات تخصصی شرکت های توزیع برق را تامین می نماید.

    دستگاه تخصصی کابل یاب با قابلیت عیب یابی کابل های برق دفنی مدل MRT-700 FF یکی از پرقدرت ترین و مدرن ترین تجهیزات این حوزه در جهان می باشد این محصول سال 2021 بوده و با قابلیت های منحصربفرد خود یک راهکار متفاوت در حوزه آشکارسازی مسیر کابل و عیب یابی کابل ها ارائه داده است.

    دستگاه MRT-700 FF یک دستگاه مولتی فرکانس و با توان خروجی 10 وات می باشد که مجهز به 7 سنسور تعیین موقعیت بوده و یک امکان اسکن سه بعدی را فراهم می سازد. برخی از قابلیت های این دستگاه را در ادامه معرفی می کنیم:

    -نمایشگر دو بعدی 2D و امکان نمایش کابل های مدفون بصورت واقعیت مجازی بر روی نمایشگر بطوری که در صورت حرکت دستگاه واکنش نمایشگر با زمانیکه بطور واقعی کابل را می بینیم یکسان است.

    -آشکارسازی کابل های برق حامل جریان (زنده) همزمان با آشکارسازی دیگر کابل ها و لوله های فلزی مدفون

    -تعیین عمق پیوسته و دقیق

    -تشخیص دوری و نزدیکی به هدف جستجو شده پیش از کشف آن و اعلام جهت حرکت به سمتی که هدف قرار دارد.

    -کلمپ جهت بارگذاری کابل های زنده و مسیریابی آنها در شرایطی که امکان اتصال مستقیم به کابل ها نیست.

    -سیستم عیب یابی بسیار دقیق A-Frame و ارائه قابلیت تعیین محل عیوب مختلف با دقت 5 سانتیمتر

    -مجهز به GPS داخلی جهت تعیین محل دقیق کابل ها و تهیه نقشه و گزارش جهت نقشه های ازبیلت GIS و …

کارشناسان این شرکت جهت ارائه خدمات آموزش تئوری و عملی پس از فروش و برگزاری کارگاه عملی در شهر مشهد استان خراسان رضوی حاضر شده و نتایج خیره کننده ی آن را در ادامه ارائه شده است.

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    کارشناسان شرکت توزیع برق خراسان رضوی در جلسه آموزش تئوری مبانی و اصول آشکارسازهای EM (الکترومغناطیسی) را دریافت نمودند و اصول عملکرد عیب یابی با تکنیک های ACVG , ACCA آموزش داده شد. پس از اتمام دوره تئوری جهت ارائه آموزش عملی و برگزاری کارگاه عملی در شهرستان گل بهار حاضر شده و آموزش های عملی برگزار گردید.

    در کارگاه عملی یکی از کابل هایی که معیوب بوده و واحد تعمیرات و پیمانکار موبوطه نیاز به آشکارسازی داشتند انتخاب گردید تابلوی توزیع تا یکی از مشترکین با فاصله حدودی 30 متر انتخاب شده مسیریابی تمرین شد و در مرحله عیب یابی سیستم عیب یاب دستگاه محل بسیار نزدیک به تابلوی توزیع را آلارم وجود عیب نشان داد (لازم به ذکر است این محل پیشتر توسط پیمانکار دیگری مورد جستجوی عیب قرارگرفته بوده و لیکن موفق به تعیین محل دقیق عیب نشده بودند) دستگاه MRT-700 FF با دقت بسیار خیره کننده ای محل دقیق عیب یکی از فازها را شناسایی کرده و پس از حفاری محل عیب مشاهده گردید.

در مرحله بعد در محل ساختمان های مسکن مهر یکی از کابل های مدفون دچار عیب شده بوده که همکاران شرکت توزیع برق با دو دستگاه خودشان اقدام به برقراری اتصالات ، مسیریابی و عیب یابی نمودند که پس از مسیر یابی و با روش ACVG و استفاده از فریم عیب یاب در ورودی یکی از ساختمان ها عیب را تشخیص می دهند.

دقت بسیار بالای عملکرد دستگاه موجب شگفتی و رضایت بالای کارشناسان و مدیران آن شرکت گردید.

QR Code https://fap-company.com/wp-content/uploads/2022/10/آموزش-و-کارگاه-عملی-مسیریابی-و-عیب-یابی-کابل-های-برق-دفنی-شرکت-توزیع-برق-استان-خراسان-رضوی-14010509.pdf
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®