مشارکت های اجتماعی

EN

معرفی محصولات ،کارگاه عملی و تست میدانی لوله یاب خطوط غیرفلزی “پلی اتیلن” و لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی شرکت گاز استان آذربایجان غربی – ارومیه

معرفی محصولات ،کارگاه عملی و تست میدانی لوله یاب خطوط غیرفلزی “پلی اتیلن” و لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی شرکت گاز استان آذربایجان غربی – ارومیه

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه نفت و گاز

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت گاز استان آذربایجان غربی - ارومیه

تاریخ: 9 خرداد 1401

داشتن اطلاعات دقیق از محل دفن ، جهت و عمق لوله های گاز در تمام عملیات های نگهداری و تعمیرات الزامیست، محل دقیق انشعابات شبکه گاز ، محل خمش یا محل انتهای لوله یا محل تغییر عمق لوله نیز از اطلاعات بسیار مهم در شرکت گاز واحدهای بهره برداری و تعمیرات و مهندسی محسوب میشود. در بخش هایی از شبکه تاسیسات گاز ، لوله ها از جنس پلی اتیلن (غیرفلزی) وجود دارد

آشکارسازی و مسیریابی لوله های پلی اتیلن گاز

آشکارسازی و تهیه نقشه لوله های فولادی تاسیسات گاز مدفون در خاک

  • بررسی اجمالی (Overview) :

    داشتن اطلاعات دقیق از محل دفن ، جهت و عمق لوله های گاز در تمام عملیات های نگهداری و تعمیرات الزامیست، محل دقیق انشعابات شبکه گاز ، محل خمش یا محل انتهای لوله یا محل تغییر عمق لوله نیز از اطلاعات بسیار مهم در شرکت گاز واحدهای بهره برداری و تعمیرات و مهندسی محسوب میشود. در بخش هایی از شبکه تاسیسات گاز ، لوله ها از جنس پلی اتیلن (غیرفلزی) وجود دارد که ترکیبی از لوله های فولادی و غیرفلزی را در شبکه تاسات گاز ایجاد می کند و به منظور جلوگیری از خطرات مالی و جانی می بایست اطلاعات دقیقی از اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه همواره در اختیار باشد و نقشه های به روزی وجود داشته باشد.

  • مشکل (Problem):

    بسیاری از اطلاعات مکانی و نقشه های شبکه تاسیسات گاز شهرها به روز نمی باشند و با تغییر معابر و بافت شهرها به روز نشده اند، بسیاری از نقشه ها دقت مناسبی جهت موقعیت یابی دقیق را ندارند، به دلیل توسعه شهری و افزایش تراکم تاسیسات امکان پاسخ قاطع و دقیق درباره درخواست و استعلام موقعیت دفن و عمق شبکه تاسیسات گاز ممکن نبوده یا با خطرات بسیاری مواجه است.

    همچنین خطوط غیرفلزی و پلی اتیلن که با روش های متداول امکان آشکارسازی ندارند خطرات بالقوه ای در زمان حفاری دیگر شرکت های تاسیساتی و پیمانکار آنها محسوب میشود.

  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    در بخش آشکارسازی لوله های فلزی محصولات تولیدی شرکت فرآیند ارقام پرداز ، تجهیزات آشکارسازی با تکنولوژی Electromagnetic Line Tracer بعنوان مسیریاب های خطوط فلزی مدفون در خاک با تکنولوژی الکترومغناطیس می باشند که می توانند به راحتی در هر لوله ی فلزی شبکه گاز و دیگر تاسیسات را با دارا بودن عایق یا بدون عایق تا عمق بیش از 5 متر آشکار نمایند دقیق و مطمئن و تعیین عمق بسیار دقیق داشته باشند و ابزار بسیار حرفه ای در تهیه نقشه ازبیلت بدون نیاز به حفاری شبکه می باشند.

    در بخش لوله های غیرفلزی ” پلی اتیلن ” گاز یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین تکنولوژی ها ، تکنولوژی GPR می باشد. که شرکت فرآیند ارقام پرداز سابقه فروش و تحویل بیش از 100 دستگاه لوله یاب خطوط غیرفلزی را در کشور و منطقه خاورمیانه دارد.

    اسکنرهای راداری پرقدرت و مدرن عرضه شده توسط این شرکت قادر به تصویربرداری راداری از زیرسطح زمین بوده و با دقت بسیار بالایی محل دقیق کلیه عوارض زیر زمین شامل لوله های غیرفلزی ، فلزی ، حفره ، چاه ها ، منهول ها و شیرخط ها و … را با تعیین عمق دقیق ارائه می کنند.

  • شرکت فرآیند ارقام پرداز بعنوان نماینده رسمی و انحصاری و تولیدکننده تجهیزات آشکارساز زیرسطحی محصولات زیر را جهت تهیه نقشه و مسیریابی و آشکارسازی معرفی می نماید:

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    مدیران و کارشناسان واحد بهره برداری و تعمیرات نگهداری شرکت گاز استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه پس از برگزار دوره تئوری و آموزشی با تکنولوژی و نوع عملکرد دستگاه های GPR آشنا شده و ساختار با لوله یاب کابل یاب های خطوط غیرفلزی معرفی شده این شرکت آشنا شدند. در بخش دوم معرفی عملکرد و قابلیت های دستگاه لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی تولیدی شرکت فرآیند ارقام پرداز LT-8800 انجام شد.

    با حضور در منطقه ی مورد نظر کارشناسان شرکت گاز استان آذربایجان غربی نسبت به آموزش عملی و تست میدانی جهت آشکارسازی خطوط لوله پلی اتیلن 63 , 90 پلی اتیلن اقدام شد، مسیریابی و تعیین عمق صورت گرفت و همکاران شرکت گاز اقدام به کسب تجربه نمودند.

    سپس آشکارسازی خطوط فلزی تاسیسات و کشف دریچه های مدفون با استفاده از دستگاه GPR مورد بررسی عملی قرار گرفت که همگی با دقت بسیار بالا و مورد تایید قرار گرفت.

دستگاه لوله یاب کایل باب هوشمند خطوط فلزی مدل LT-8800 با قابلیت ها و ویژگی های منحصربفرد، در شهر ارومیه تست گردید و با استفاده از اتصال مستقیم به یک علمک شبکه گاز (تست در مد DIR) و همچنین بصورت ایجاد القاء و بدون اتصال به شبکه مسیریابی خطوط 2 اینچ و 4 اینچ شبکه صورت گرفت، انشعابات مشترکین، محل خمش 90 و 135 درجه و تعیین عمق دستگاه مورد بررسی و تایید گردید.

لازم به ذکر است کلیه دستگاه های GPR از هر برند، معرفی شده از طرف این شرکت دارای یکسال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش داشته و آموزش حرفه ای تئوری و عملی در محل مشتریان گرامی جزئی از خدمات این شرکت می باشد.

محصولات تولیدی شرکت فرآیند ارقام پرداز دارای 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد. همچنین این شرکت دوره های آموزش رایگان سالیانه جهت بازآموزی پرسنل جدید نیز برگزار می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدمات شرکت وب سایت شرکت را مشاهده بفرمایید و عضو باشگاه مشتریان این شرکت شوید و ما را در فضای مجازی دنبال کنید.

QR Code https://fap-company.com/wp-content/uploads/2022/07/کارگاه-عملی-و-تست-میدانی-لوله-یاب-خطوط-پلی-اتیلن-و-لوله-یاب-کابل-یاب-خطوط-فلزی-شرکت-گاز-آذربایجان-غربی-14010309.pdf
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®