مشارکت های اجتماعی

EN

آموزش و کارگاه عملی کابل یاب خطوط زیرزمینی برق شرکت توزیع نیروی برق – استان اردبیل

آموزش و کارگاه عملی کابل یاب خطوط زیرزمینی برق شرکت توزیع نیروی برق – استان اردبیل
شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه صنعت برق

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت توزیع نیروی برق – استان اردبیل

تاریخ: 13 آبان 1402

مسیر انتقال انرژی برق در معابر به دو طریق کابل های دفنی و کابل های هوایی می باشد، توسعه شهری و مناطق صنعتی و تجاری و افزایش جمعیت و همچنین پیشرفت تکنولوژی نیاز روز افزون انرژی برق را موجب شده و در نتیجه تراکم کابل های برق دفنی نیز به طبع آن افزایش یافته است

آشکارسازی و مسیریابی کابل های برق دفنی

مسیریابی خطوط دفنی کابل برق و آشکارسازی مفصل ها

  • بررسی اجمالی (Overview) :

    مسیر انتقال انرژی برق در معابر به دو طریق کابل های دفنی و کابل های هوایی می باشد، توسعه شهری و مناطق صنعتی و تجاری و افزایش جمعیت و همچنین پیشرفت تکنولوژی نیاز روز افزون انرژی برق را موجب شده و در نتیجه تراکم کابل های برق دفنی نیز به طبع آن افزایش یافته است. کابل های توزیع نیروی برق در معابر شهری یکی از پرتراکم ترین و چالش برانگیز ترین خطوط تاسیسات زیرسطحی میباشند. حجم بالا کابل های دفنی که اغلب در پیاده روها هستند و نزدیکی آنها با دیگر تاسیسات، عمق کم آنها و خطرات پیرامونی این دسته از خطوط موجب میشود شرکت های توزیع برق در بخش کابل های دفنی نیازمند داشتن اطلاعات دقیق از مسیر خطوط خود باشند.

  • مشکل (Problem):

    یکی از انواع کابل های بسیار با ارزش و گران قیمت برق نوع کابل های روغنی برق می باشند، این نوع کابل به دلایل فنی یکی از با ارزش ترین کابل های برق بوده و مسیریابی و تشخیص محل دقیق آنها بر خلاف دیگر انواع کابل ها مشکل می باشد.

    مسیریابی کابل های روغنی برق مدفون در خاک و همچنین تشخیص محل دقیق مفصل های موجود بر روی خطوط برق دفنی و مسیریابی دیگر انواع کابل از مشکلات این حوزه می باشد که شرکت های توزیع برق در سراسر جهان با آن درگیر می باشند.

  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    تجهیزات آشکارسازی با تکنولوژی Electromagnetic Line Tracer، مسیریاب های خطوط فلزی مدفون در خاک با تکنولوژی الکترومغناطیس می توانند به راحتی در هر سطح از نظر نوع کابل و هر عمق، کابل های شبکه توزیع برق را مسیریابی دقیق نموده و به راحتی مسیر و عمق انواع کابل های تک و سه فاز، دسته کابل ها، کابلهای مرده، حامل جریان، کابل های روغنی و … و حتی مسیر و محل دقیق انشعاب های غیرمجاز در شبکه را آشکار نمایند.

    این تکنولوژی با تزریق یک جریان متناوب به کابل از طریق اتصال مستقیم به خط (در صورت بدون برق بودن کابل ها) و یا با استفاده از کلمپ های القایی (در حالت حامل جریان بودن کابل های برق) جریانی را با یک فرکانس مشخص به خط تزریق می نماید، این جریان موجب ایجاد یک میدان مغناطیسی حول کابل در طول مسیر کابل برق مدفون میشود، حال گیرنده دستگاه میتواند تا عمق 5 متر محل دفن دقیق کابل، مسیر و خط سیر کابل(جهت کابل)، محل دست پیچ و عمق دقیق کابل … را تعیین نماید. در این شرایط هر گونه انشعاب از هر کابل مورد نظر به دلیل ارتباط الکتریکی با کابل اصلی به راحتی همانند کابل اصلی مسیریابی دقیق میشود.

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    در تاریخ 13 و 14 آبان ماه سال 1402 در شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با حضور مدیران و کارشناسان و همچنین کارشناسان شرکت فرآیند ارقام پرداز (دانش بنیان نوآور) معرفی و آموزش تئوری دستگاه لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی LT-8800 برگزار گردید. در مرحله کارگاه عملی در هر دو حالت اتصال مستقیم (مد Direct) و فرکانس 8 kHz مسیر کابل روغنی آشکارسازی گردید و کلیه مراحل اتصال به کابل (بدون جریان) آموزش داده شد و سپس تعیین عمق. در مرحله بعد مجددا در حالت القایی و یا مد Induction بدون نیاز به اتصال به خط، مسیر یابی در فرکانس های 27 , 83 kHz در مقاطع دیگر انجام شد.

    به دلیل اهمیت محل مفصل های برق و احتمال بروز عیوب در این نقاط، آشکارسازی و اطلاع از محل دقیق این مفصل ها برای شرکتهای توزیع برق دارای اهمیت بالایی است. لذا به درخواست شرکت توزیع برق اردبیل در دو موقعیت، محل وجود مفصل بر روی خطوط کابل دفنی شناسایی گردید.

به این ترتیب در صورت استفاده از این تکنولوژی به راحتی هر گونه انشعاب غیرمجاز خطوط دفنی کابل های برق در سطح LV , MV به سرعت کشف میشود.

شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز تولید کننده آشکارسازهای زیرسطحی و ابزار دقیق تاسیسات بعنوان تولید کننده لوله یاب و کابل یاب های هوشمند خطوط فلزی و نماینده رسمی و انحصاری شرکت معظم Merytronic Inc اسپانیا می باشد

انواع لوله یاب و کابل یاب های پیشنهادی این شرکت عبارتند از:

شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل
  • شرکت فرآیند ارقام پرداز (دانش بنیان تولیدی) خدمات پس از فروش کاملی شامل 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش و آموزش رایگان تئوری و عملی در محل خریدار را بعنوان پیشرو و رهبر صنعت آشکارسازی زیرسطحی ایران ارائه مینماید. تلاش این شرکت ایجاد یک فرصت استثنایی و یک ابزار بسیار کاربردی در صنعت برق و شرکت های پیشرو در این صنعت می باشد. جهت آشنایی با قابلیت ها و امکانات وسیع این دستگاه پیشرفته در بخش محصولات سایت، اطلاعات بیشتری از این محصول را مشاهده بفرمایید و ما را در فضای مجازی با انواع فیلم های آموزشی دنبال کنید. کارشناسان این شرکت آماده پاسخگویی به سئوالات شما می باشند.

فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®