مشارکت های اجتماعی

EN

کارگاه عملی و تست میدانی لوله یاب کابل یاب خطوط غیرفلزی شرکت گاز استان کرمانشاه

کارگاه عملی و تست میدانی لوله یاب کابل یاب خطوط غیرفلزی شرکت گاز استان کرمانشاه
کارگاه عملی و تست میدانی لوله یاب

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه نفت و گاز

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت گاز استان کرمانشاه

تاریخ: 24 مهر 1401

همواره تاسیسات زیرسطحی در سطح شهرها و معابر چالش شرکت های خدمات رسانی حوزه انرژی بوده است. تصور حجم بالایی از شبکه تاسیسات آب ، گاز ، کابل های برق ، کابل های مخابراتی ، فیبرنوری ، کابل های روشنایی معابر ، کابل های دوربین های نظارت شهری و ... اهمیت شناسایی و داشتن اطلاعات از تاسیسات زیر زمینی را مشخص می کند.

GPR (Ground Penetrating Radar)

لوله یاب کابل یاب خطوط غیرفلزی – اسکنر زیرسطحی

  • بررسی اجمالی ، طرح مشکل و ارائه پیشنهاد(Overview, Problem, FAP Solutions):

    همواره تاسیسات زیرسطحی در سطح شهرها و معابر چالش شرکت های خدمات رسانی حوزه انرژی بوده است. تصور حجم بالایی از شبکه تاسیسات آب ، گاز ، کابل های برق ، کابل های مخابراتی ، فیبرنوری ، کابل های روشنایی معابر ، کابل های دوربین های نظارت شهری و … اهمیت شناسایی و داشتن اطلاعات از تاسیسات زیر زمینی را مشخص می کند.

    همانطور که می دانید خطوط فلزی مدفون در خاک با تکنولوژی EM الکترومغناطیس به سرعت و دقت قابل آشکارسازی هستند ولیکن بسیاری از تاسیسات امروز از جنس موارد غیرفلزی و غیر هادی هستند همانند خطوط لوله پلی اتیلن گاز ، که بطور مشخص با توجه به گاز داخل لوله ی غیرفلزی در مجموع یک هدف صد در صد غیرفلزی می باشد، این گونه خطوط لوله گاز غیرفلزی تنها با تکنولوژی رادارهای نفوذ کننده در خاک یا اسکنرهای زیرسطحی قابل آشکارسازی پیش از حفاری می باشند.

کارگاه عملی و تست میدانی لوله یاب

شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز بعنوان پیشرو رهبر صنعت آشکارسازی و ابزار دقیق تاسیسات کشور و نماینده شرکت IDS  ایتالیا دستگاه های GPR تولیدی این شرکت را در ایران عرضه می نماید.

به درخواست شرکت گاز استان کرمانشاه به منظور نمایش و دقت عملکرد این دستگاه جلسه معارفه و کارگاه عملی در این استان برگزار گردید. پیش از بررسی جلسه مورد نظر معرفی کوتاهی از دستگاه پیشنهادی به شرکت گاز استان کرمانشاه ارائه میشود:

دستگاه OPERA DUO یک دستگاه GPR پرقدرت و بسیار دقیق است که دارای آنتن دو فرکانسه Dual Frequency می باشد، به این معنا که دستگاه در هر لحظه می تواند با فرکانس 800 MHz اهداف با قطر کمتر را در عمق های کمتر کشف کند همانند انشعابات با قطر کم و یا انشعابات غیرمجاز و کابل ها را و با فرکانس 300 MHz اهداف با قطرهای بالاتر را در عمق های بیشتر همانند خطوط اصلی و توزیع شهری … .

دستگاه GPR OPERA DUO قابلیت های نرم افزاری وسیعی دارد و با مجهز بودن به یک تبلت صنعتی پاناسونیک امکانات زیادی را از نظر فیلترینگ ، ذخیره ی اطلاعات و تصاویر اسکن ، نمایش رنگی و زوم بندی های مختلف … در اختیار کاربر قرار می دهد.

دستگاه GPR IDS OPERA DUO می تواند به انواع GPS ها متصل شود و موقعیت مکانی دقیقی را به تصاویر اسکن دستگاه پیوست نماید، این دستگاه بطور مستقیم خروجی از فعالیت و اسکن انجام شده توسط کاربر را تهیه کرده و این گزارش می تواند مستقیما به نرم افزار اتوکد یا نرم افزارهای GIS ارسال شود.

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):
    جلسه کارگاه عملی در شرکت گاز استان کرمانشاه در حضور معاونت و کارشناسان واحد بهره برداری و کارشناسان واحد GIS برگزار گردید. منطقه مورد نظر تعریف شد و کارشناسان شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز اقدام به اسکن خیابان مورد نظر نمودند.
    مسیر خط سیر لوله غیرفلزی PE گاز تعیین گردید و بر روی زمین علامت گذاری شد.
    عمق شبکه در برخی نقاط 110 و در برخی نقاط 120 سانتیمتر مشخص گردید و کارشناسان واحد GIS اقدام به برداشت اطلاعات مکانی و توصیفی ارائه شده نمودند و با اطلاعات موجود شرکت گاز مطابقت دادند، محل دقیق لوله های تعیین شده و عمق مشخص شده تمام صحیح بوده و بدلیل سرعت عمل و سادگی آشکارسازی و تعیین محل و عمق دقیق شبکه مورد تایید مدیران و کارشناسان قرار گرقت و رضایت کامل شرکت گاز استان کرمانشاه در کارگاه اعلام شد.
    اهمیت دقت عمل و سرعت آشکارسازی در محیط های تاسیسات شهری بر کسی پوشیده نیست. شرکت فرآیند ارقام پرداز با توجه به 22 سال سابقه فعالیت و ارائه بیش از 100 دستگاه GPR در کشور مفتخر است برترین برندهای جهان را با بهترین سطحی کیفی و کمی آموزش های تخصصی در کشور اارئه ی نماید و با ارئه دوره های آموزش رایگان سالیانه در سطح کل کشور سطح دانش و کاربری دستگاه تخصصی کارشناسان و تکنسین های شرکت های نفت ، گاز ، پتروشیمی و دیگر شرکت ها را در بالاترین سطح نگاه می دارد.

کارگاه عملی و تست میدانی لوله یاب
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®