مشارکت های اجتماعی

EN

کارگاه عملی لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی شرکت گاز استان قم

کارگاه عملی لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی شرکت گاز استان قم
کارگاه لوله یاب

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه نفت و گاز

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت گاز استان قم

تاریخ: 18 آبان 1401

در شرکت های گاز شهری با توجه به تراکم بالای تاسیسات زیرسطحی همواره نیاز به اطلاعات دقیق از مکان ، عمق و شرایط تاسیسات با اهمیت گاز در زیر زمین می باشد، در بسیاری از مواقع اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه یا وجود ندارند و یا از بر اثر عوامل محیطی از دست می روند.

لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی

  • بررسی اجمالی، مشکل و راه حل
    (Overview, Problem and Solutions) :

    در شرکت های گاز شهری با توجه به تراکم بالای تاسیسات زیرسطحی همواره نیاز به اطلاعات دقیق از مکان ، عمق و شرایط تاسیسات با اهمیت گاز در زیر زمین می باشد، در بسیاری از مواقع اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه یا وجود ندارند و یا از بر اثر عوامل محیطی از دست می روند تصور کنید شبکه لوله گازی که از زیر بستر یک رودخانه عبور کرده باشد و یا بر روی خط سیر لوله انبار ا سازه ای ساخته شده باشد- کار بسیار مشکل می شود. اما راه حل: شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز با بیش از 21 سال فعالیت و تجربه در حوزه آشکارسازی و بعنوان پیشرو ورهبر صنعت آشکارسازی ایران دستگاه لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی جدید خود با نام LT-8800 را به بازار عرضه نموده است. این دستگاه پیشرفته با قابلیت های متعدد امکان آشکارسازی، مسیریابی ، تعیین عمق و تهیه نقشه از انواع لوله های گاز ، آب ، کابل برق ، کابل مخابرات، فیبرنوری با شیلد فلزی را تا عمق 5 متر فراهم می نماید.

کارگاه لوله یاب

با هماهنگی با دفتر آقای مهندس ناصر در سالن کنفرانس شرکت گاز قم ، مدیران و کارشناسان بهره برداری و تعمیرات مناطق حاضر شدند و جلسه با توضیحات آقای مهندس رمادان در خصوص تئوری و مکانیزم عملکرد لوله یاب کابل یاب های خطوط فلزی آغاز شد. عملکرد مدهای کاری دستگاه تشریح شد، نحوه قرائت عمق ، سیستم تعیین جهت خط لوله و تعیین محل دفن دقیق و … توضیح داده شد و پرسش های کارشناسان پاسخ داده شد و در ادامه جهت کارگاه عملی و نمایش قابلیت های دستگاه LT-8800 در میدان نواب شهر قم حاضر شدیم.

لازم به ذکر است شرکت فرآیند ارقام پرداز دستگاه های متعددی در این حوزه عرضه می کند. می توانید اطلاعات تکمیلی از این محصولات را در سایت رسمی شرکت دنبال کنید:

شرکت گاز استان قم
شرکت گاز استان قم
  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    در میدان نواب شهر قم با همکاری خودرو امداد شرکت گاز دسترسی به خط از طریق اتصال به شیر خط برقرار گردید. در فرکانس 8kHz از میدان تا ضلع شرقی میدان روبه روی درب انبار شرکت آب و فاضلاب مسیریابی انجام شد و همکاران مسیر مورد نظر را با آموزش های دیده شده مسیریابی و تعیین عمق نمودند.

    مسیر لوله در داخل انبار مشخص و تعیین عمق شد و سپس مسیر لوله تا محل عبور لوله از بستر رودخانه (بدون آب) آشکارسازی شد و ادامه مسیر لوله که به بزرگراه ادامه می یافت نیز مسیریابی دقیق همراه با تعیین عمق صورت گرفت.

    مجدد به محل اتصال فرستنده برگشته و مسیر دیگری در کوچه با اتصال به علمک گاز انتخاب و آشکارسازی صورت گرفت همکاران نواحی تعیین عمق و آشکارسازی را با اطلاعات شبکه مطابقت داده و عملکرد دستگاه لوله یاب کابل یاب LT-8800 تایید گردید.

    لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی تولید شده در شرکت فرآیند ارقام پرداز و ساخت ایران با 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات یکی از دقیق ترین و پیشرفته ترین مسیریاب های خطوط فلزی می باشد که مجهز به اپلیکیشن پیشرفته ی Utility Path Logger “اپلیکیشن ثبت مسیر تاسیسات” می باشد. این اپلیکیشن قادر به گزارش گیری از پیمایش و کار روزانه با فرمت های استاندارد CSV, KML, KMZ , PDF  بوده و مسیر اهداف آشکار شده مستقیما می توانند در نرم افزار های تخصصی اتوکد ، GIS, Google Map, Google Earth پیاده سازی میشوند.

    با سپاس از همکاری مدیران و کارشناسان شرکت گاز استان قم

کارگاه لوله یاب
کارگاه لوله یاب
کارگاه لوله یاب
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®