مشارکت های اجتماعی

EN

معرفی و کارگاه عملی نشت یاب های هوشمند آکوستیک آب شرکت آب و فاضلاب بیرجند- استان خراسان جنوبی

معرفی و کارگاه عملی نشت یاب های هوشمند آکوستیک آب شرکت آب و فاضلاب بیرجند- استان خراسان جنوبی

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه صنعت آب

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت آب و فاضلاب بیرجند – استان خراسان جنوبی

تاریخ: 22 خرداد 1401

کاهش هدررفت آب در کشور ایران به دلیل واقع شدن در منطقه کم آب جهان یکی از مهمترین دغدغه های شرکت های آب و فاضلاب می باشد. با توجه به سهم بالای هدررفت واقعی در میزان آب بدون درآمد کشور، تمرکز بر کاهش این بخش از هدررفت آب اهمیت استراتژیکی دارد.

نشت یاب های هوشمند آکوستیک تاسیسات آب

پیمایش و نشت یابی (ژئوفن) آکوستیک تاسیسات و کنترل نشت شیرخط ها

  • بررسی اجمالی (Overview) :
    کاهش هدررفت آب در کشور ایران به دلیل واقع شدن در منطقه کم آب جهان یکی از مهمترین دغدغه های شرکت های آب و فاضالب می باشد. با توجه به سهم بالای هدررفت واقعی در میزان آب بدون درآمد کشور، تمرکز بر کاهش این بخش از هدررفت آب اهمیت استراتژیکی دارد.
  • مشکل (Problem):
    به دلایل بسیاری میزان هدررفت واقعی آب در شبکه توزیع شهری بالا بوده و با توجهه به محدود بودن منابع تامین آب شرب و قابل استحصال مشکلات در بخش تامین آب نگران کننده می باشد. فرسودگی شبکه توزیع، فرسودگی شیرخط های کنترلی، آسیب های حاصل از انشعابات غیرمجاز، تنش های فیزیکی و اثرات تغییرات فشار، ضعف در اتصالات و نصب … می توانند موجب ایجاد نشت در تاسیسات گردد.
  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    نشت یاب های آکوستیک آب تجهیزات تخصصی آشکارسازی نشت های نامرئی شبکه آب می باشند، شرکت فرآیند ارقام پرداز (دانش بنیان تولیدی) تولید کننده انواع هوشمند این تجهیزات در کشور می باشد. بهه منظور معرفی و برگزاری کارگاه عملی با هماهنگی انجام شده با شرکت آب و فاضلاب شهر بیرجند در تاریخ 22 خرداد 1401 جلسه ی همراه با تست انواع تجهیزات در سطح شهر برگزار گردید. در ابتدا تجهیزات پیشرفته تولیدی این شرکت در حوزه نشت یابی بطور تئوری معرفی گردید و قابلیت های فنی آنها تشریح شد. مفاهیمی همچون پهنای باند فرکانس، فیلترینگ آکوستیک، قابلیت پیشرفتهfilteROT ، اندازه گیری حداقل و میانگین سیگنال سنسورهای ژئوفن … بطور کامل منتقل و ساختار نشت یابی آکوستیک ژئوفن توضیح داده شد.

  • در حضور کارشناسان و مدیران محترم دفتر آب بدون درآمد و واحد بهره برداری تست های متعددی بر روی خطوط شبکه توزیع ، خطوط اصلی و انشعابات انجام شد. شبکه آب از جنس چدن داکتیل  و خطوط غیر فلزی پلی اتیل در عمق های متفاوت صورت گرفت تجهیزات مورد تست میدانی عبارت بودند از:

    نشت یاب های هوشمند صنعتی آکوستیک آب سری پریجا:

شرکت فرآیند ارقام پرداز بعنوان نماینده رسمی و انحصاری شرکت معظم Fujitecom Inc ژاپن نیز می باشد و رنج وسیعی از نشت یاب های حوزه صنعت آب و میعانات نفتی را تامین می نماید:

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):
    شرکت آب و فاضلاب بیرجند به منظور مقایسه عملکرد، تجهیزات نشت یابی آب خارجی موجود در آن شرکت را نیز جهت تست عملکرد در شرایط یکسان حاضر نمودند. عملکرد خیره کننده، حرفه ای و آسان دستگاه های نشت یاب هوشمند آکوستیک آب تولیدی شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز در مقایسه عملی با دستگاه های شرکت SebaKMT آلمان تایید گردید و مورد استقبا کارشناسان آن شرکت قرار گرفت.

    نشت یابی و تست نشت شیرخط های کنترلی شبکه آب و شیرهای قطع و وصل انشعاب مشترکین با استفاده از دستگاه PERIJA Mini VPRO انجام شد و در مقایسه با محصولات نشت یاب آلمانی و همچنین نشت یاب FSB-8D شرکت فوجی تکام ژاپن تست و عملکرد دقیق آن و کیفیت صدا و سهولت نشت یابی آن مورد استقبال مدیران و کارشناسان آب و فاضلاب بیرجند واقع گردید. یکی از مهمتری و کاربردی ترین قابلیت های تجهیزات نشت یابی آب شرکت فرآیند ارقام پرداز بهره گیری از سیستم پیشرفته الگوریتم های هوش مصنوعی جهت تشخیص اتوماتیک نشت آب بدون دخالت کاربر می باشد.

    این قابلیت که با نام ALJ (Automatic Leak Judgement) شناخته میشود قادر به تشخیص شدت نشت بصورت اتوماتیک نیز می باشد.

لازم به ذکر است کلیه تجهیزات نشت یاب هوشمند آکوستیک آب تولیدی این شرکت که با افتخار طراحی و تولید شده در ایران می باشد با قابلیت های پیشرفته و روز جهان تولید شده و جزء محصولات با کیفیت و صادراتی کشور در حوزه محصولات با تکنولوژی بالا می باشد. این شرکت همچنین با ارائه کامل ترین اپلیکیش ها و نرم افزارهای تخصصی در حوزه ی نشت یابی امکان نمایش ، انتقال اطلاعات ، ثبت و مستندسازی داده ها را فراهم می نماید و کاربر قادر به ثبت کلیه فعالیت ها و اطلاعات پیمایش نشت یابی بر روی نقشه های Google Map و نرم افزارهایGIS  می باشد.

QR Code https://fap-company.com/wp-content/uploads/2022/07/معرفی-و-کارگاه-عملی-نشت-یاب-های-هوشمند-آب-آبفای-بیرجند-خراسان-جنوبی-14010322.pdf
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®