مشارکت های اجتماعی

EN

آموزش و کارگاه عملی نشت یاب های هوشمند آکوستیک آب شرکت آب و فاضلاب استان فارس

آموزش و کارگاه عملی نشت یاب های هوشمند آکوستیک آب شرکت آب و فاضلاب استان فارس

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه صنعت آب

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت آب و فاضلاب استان فارس

تاریخ: 27 تیر 1401

نشت های نامرئی شبکه آب در خطوط لوله فلزی و غیرفلزی و در عمق های مختلف روی می دهد این نشت ها که عوامل متعددی در ایجاد و بروز آنها دخیل هستند یکی از دلایل اصلی هدررفت آب و یا میزان یا درصد آب بدون درآمد کشور را تشکیل می دهند.

کاهش هدررفت آب و آب بدون درآمد

کشف نشت های شبکه خطوط لوله اصلی و توزیع آب

  • بررسی اجمالی (Overview) :

    نشت های نامرئی شبکه آب در خطوط لوله فلزی و غیرفلزی و در عمق های مختلف روی می دهد این نشت ها که عوامل متعددی در ایجاد و بروز آنها دخیل هستند یکی از دلایل اصلی هدررفت آب و یا میزان یا درصد آب بدون درآمد کشور را تشکیل می دهند.

  • مشکل (Problem):

    وجود نشت در شبکه انتقال یا توزیع آب مشکلات بسیاری را موجب میشود که اهم آنها عبارتند از : کمبود آب مصرفی در کشورمان با توجه به عدم وجود منابع آبی کافی، آسیب به زیرساخت ها و دیگر تاسیسات مدفون در خاک همچون خطوط لوله گاز، کابل های برق ، مخابرات … ، تخریب لایه های خاک و تجمع آب در زیر سطح معابر و عامل اصلی فرو نشست ها در بسیاری از مواقع، آسیب به بافت تاسیسات شهری و مسکونی …

  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    نشت و هدررفت آب که امروزه به عنوان سرمایه و ثروت هر کشور شناخته میشود در تمام دنیا یک مشکل اساسی می باشد و راهکارهای مختلفی در رفع و حل آن پیشنهاد میشود.

    شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز بعنوان تولید کننده نشت یاب های آکوستیک آب با توجه به میزان درصد آب بدون درآمد استان فارس و با توجه به نوع و ترکیب نشت ها و هدررفت در شبکه مطابق با استانداردهای جهانی نشت یاب های هوشمند ژئوفن تولیدی خود را راهکار حل بخش بزرگی از این مشکل در استان معرفی نموده است.

    نشت یاب های هوشمند آکوستیک آب تولید شرکت فرآیند ارقام پرداز با دارا بودن امکانات و قابلیت های منحصربفرد در اوج کارایی آسان یک راهکار مناسب جهت کشف نشت های آب در شبکه خطوط لوله ی فلزی و غیرفلزی ( پلی اتیلن ، ازبست …) می باشند.

    باند فرکانسی وسیع ، فیلترینگ مناسب با قابلیت منحصربفرد filteROT (دستیار انتخاب بهترین فرکانس در محل کار)، نمایش لحظه ای بلندی صدا بصورت بارگراف و عدد ، امکان مقایسه بلندی صدای نقاط مختلف با یکدیگر در دو سطح میانگین صدا و حداقل صدا از قابلیت های عملیاتی نشت یاب حرفه ای پریجا پلاس می باشد.

    یکی از عوامل انتخاب نشت یاب پریجا پلاس قابلیت های مدیریتی و کنترل این تجهیز می باشد این دستگاه مجهز به GPS سیستم موقعیت یاب جغرافیایی داخلی و حافظه هوشمند با ظرفیت 1,200,000 نقطه دیتا می باشد و کلیه فعالیت ها و وضعیت سیستم و اندازه گیری ها را بطور اتوماتیک ذخیره می نماید.

انتقال داده ها از دستگاه به اپلیکیشن تخصصی نشت یابی این شرکت و نمایش داده ها بر روی نقشه ها و انتقال گزارش های نشت یابی همراه با عکس و توضیحات یکی از قابلیت های مناسب جهت مستندسازی و مدیریت اطلاعات در واحد آب بدون درآمد و GIS می باشد.

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    دستگاه های نشت یاب پریجا پلاس و پریجا مینی وی پرو به شهرستان های جهرم و کازرون تحویل داده شد و آموزش های تئوری و عملی در هر دو شهر برگزار گردید.

    در شهرستان کازرون پس از آموزش های تئوری و برگزاری آموزش عملی و انتقال تکنیک های نشتیابی ، واحد امداد و حوادث شهرستان یک مورد نشت را جهت انتخاب محلی برای نمایش عملکرد دستگاه معرفی نمودند در محل با جدا سازی شبکه محل نشت توسط دستگاه پریجا پلاس در عمق تقریبی 120 سانتی روی انشعاب یکی از مشترکین کشف گردید.

    در شهرستان جهرم نیز پس از برگزاری آموزش تنوری و عملی و پرسش و پاسخ کارشناسان واحد امداد و حوادث نیاز به کشف محل نشتی را اعلام می کنند که در محل حاضر شده ، آب در کناره جدول خیابان خارج می شد با استفاده از دستگاه پریجا پلاس محل دقیق نشت روی خط اصلی خیابان کشف و علامت گذاری گردید. 

    کیفیت صدای دستگاه های نشت یاب آب سری پریجا و بهره گیری از هدفن های حرفه ای و ساختار نرم افزاری این دستگاه ها که حاصل بیش از 21 سال فعالیت و تجربه نزدیک در میدان کار می باشد یکی از عوامل کشف نشت های آب در سریع ترین زمان ممکن می باشد.

نشت یاب هوشمند آکوستیک آب مدل “پریجا مینی وی پرو ” یک ابزار تخصصی جهت بازرسی شیرخط های شبکه آب و کنتور آب مشترکین می باشد. در واقع این دستگاه با استفاده از سنسور پیزو الکتریک داخلی خود از طریق یک نقطه دسترسی به بدنه شبکه لوله آب از هر جنسی که باشد ارتباط فیزیکی برقرار کرده و میزان ویبریشن شبکه را اندازه گیری می کند.

PERIJA Mini VPRO با بهره گیری از اپلیکیشن پیشرفته اندروید خود امکان آنالیز و تحلیل داده های صوتی را فراهم کرده و با استفاده از هوش مصنوعی امکان ” تشخیص اتوماتیک وجود و شد نشت آب ” Automatic Leak Judgement (ALJ) را فراهم می سازد. این کار در 10 ثانیه و بدون نیاز به دخالت کاربر با ضریب صحت بیش از 92 درصد و بطور کاملا هوشمند در این دستگاه به کشف نشت توسط کاربران با تجربه کم و یا جهت تایید تصمیم کاربران با تجربه کمک می کند.

دستگاه های سری PERIJA دارای استانداردهای FCC  آمریکا ، CE اتحادیه اروپا و ICES کانادا از آزمایشگاه UltraTech کانادا می باشد و همگی از محصولات صادراتی کشور عزیزمان و شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز می باشد.

QR Code https://fap-company.com/wp-content/uploads/2022/09/آموزش-و-کارگاه-عملی-نشت-یاب-های-صنعتی-آب-شرکت-آب-و-فاضلاب-استان-فارس-14010427.pdf
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®