مشارکت های اجتماعی

EN

معرفی و کارگاه عملی لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی شرکت گاز استان اردبیل

معرفی و کارگاه عملی لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی شرکت گاز استان اردبیل
شرکت گاز استان اردبیل

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه نفت و گاز

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت گاز استان اردبیل

تاریخ: 19 آذر 1401

با هماهنگی با دفتر معاونت بهره برداری و واحد مهندسی شرکت گاز استان اردبیل جلسه در تاریخ 14 ام آذر ماه برگزار گردید و همکاران از مناطق و شهرستان های مختلف حضور داشتند. در جلسه معرفی بطور مفصل عملکرد سیستم های آشکارسازی زیرسطحی تشریح شد.

لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی

LT-8800

  • بررسی اجمالی (Overview) :

    سرمایه های شرکت های گاز تاسیسات زیربنایی و شبکه لوله های زیرزمینی این شرکت ها در سطح شهر ها، روستاها و خطوط انتقال می باشد. نگهداری و توسعه شبکه گازرسانی بدون اطلاع از وضعیت دقیق شبکه ممکن نیست. یکی از پرکاربردترین تجهیزات که نقش مهمی در فعالیت های روزانه واحدهای بهره برداری ، تعمیرات و مهندسی دارد دستگاه های مسیریاب خطوط لوله یا لوله یاب می باشند.

  • مشکل (Problem):

    اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه بعنوان اطلاعات پایه نرم افزارهای GIS و خوراک اولیه هر سیستم خدمت رسانی در شرکت های تاسیساتی می باشد. نداشتن اطلاعات دقیق از محل دقیق دفن لوله ها ، عمق شبکه در هر نقطه ، تقاطع با دیگر تاسیسات ، وجود تاسیسات معارض ، محل خم، Bend ، سه راهی ، Cap … نیاز واحدهای عملیاتی شرکت های گاز می باشد.

  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    قابلیت های تخصصی و عملکرد حرفه اشرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز با 21 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید تجهیزات با تکنولوژی بالا در حوزه صنعت آشکارسازی و ابزار دقیق تاسیسات، دستگاه لوله یاب کابل یاب هوشمند LT-8800 را بهترین راه حل این مشکل معرفی می کند.

    ی این محصول می تواند بطور کامل نیاز شرکت های گاز ، آب ، مخابرات و برق را در آشکارسازی و تهیه نقشه دقیق از تاسیسات را برآورده نماید.

    با هماهنگی با دفتر معاونت بهره برداری و واحد مهندسی شرکت گاز استان اردبیل جلسه در تاریخ 14 ام آذر ماه برگزار گردید و همکاران از مناطق و شهرستان های مختلف حضور داشتند. در جلسه معرفی بطور مفصل عملکرد سیستم های آشکارسازی زیرسطحی تشریح شد، فلزیاب های تاسیساتی ، مارکریاب های الکترونیکی تاسیسات، لوله یاب کابل یاب های الکترومغناطیسی …

    لازم به ذکر است شرکت فرآیند ارقام پرداز دستگاه های متعددی در این حوزه عرضه می کند. می توانید اطلاعات تکمیلی از این محصولات را مشاهده کنید:

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    دستگاه لوله یاب حرفه ای LT-8800 در مد اتصال مستقیم (در زمانی که امکان اتصال به یک نقطه از شبکه امکان پذیر باشد) در فرکانس 8 kHz و 27 kHz با اتصال به علمک شبکه تست میدانی شد، مسیریابی دقیق و سیستم تعیین عمق آن بررسی و تایید گردید. با توجه به اینکه در مواقعی امکان اتصال به شبکه مقدور نمی باشد همکاران مد کاری القایی دستگاه را در محل انتخابی شرکت گاز اردبیل تست میدانی نمودند و در فرکانس های 27 kHz , 83 kHz تست ها انجام شد.

    فرکانس 83 kHz به دلیل بالا بودن فرکانس در محل تست به دلیل تراکم دیگر تاسیسات انتخاب مناسبی نبوده و با فرکانس 27 kHz مسیریابی دقیق و عمق سنجی انجام شد.

    دستگاه LT-8800 به منظور جلوگیری از عدم دقت کاربر مجهز به آلارم ویبریشن دسته نگهدارنده گیرنده و آلارم نوری می باشد تا در زمان عبور دستگاه از مرکز و آکس لوله در هر شرایطی کاربر را مطلع نماید.

    لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی تولید شده در شرکت فرآیند ارقام پرداز و ساخت ایران با 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات یکی از دقیق ترین و پیشرفته ترین مسیریاب های خطوط فلزی می باشد که مجهز به اپلیکیشن پیشرفته ی Utility Path Logger “اپلیکیشن ثبت مسیر تاسیسات” می باشد. این اپلیکیشن قادر به گزارش گیری از پیمایش و کار روزانه با فرمت های استاندارد CSV, KML, KMZ , PDF  بوده و مسیر اهداف آشکار شده مستقیما می توانند در نرم افزار های تخصصی اتوکد ، GIS, Google Map, Google Earth پیاده سازی میشوند.

    فلزیاب های تاسیساتی و مارکرهای مخصوص شبکه گاز جهت نشانه گذاری نقاط حساس (شیرخط ها و .. ) نیز در محل نمایش داده شد و کارشناسان با دستگاه بطور عملی اقدام به آشکارسازی شبکه گاز نمودند.

    با سپاس از همکاری و مهمان نوازی همکاران شرکت گاز استان اردبیل

فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®