مشارکت های اجتماعی

EN

معرفی و کارگاه عملی لوله یاب خطوط غیرفلزی GPR شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی

معرفی و کارگاه عملی لوله یاب خطوط غیرفلزی GPR شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی
معرفی و کارگاه عملی لوله یاب خطوط غیرفلزی GPR

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه صنعت آب

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی

تاریخ: 22 آبان 1401

معرفی و کارگاه عملی لوله یاب خطوط غیرفلزی GPR، لوله های آب از جنس غیرفلزی و پلی اتیلن بطور گسترده در کشورمان اجرا میشود.

لوله یاب خطوط غیرفلزی و اسکنر راداری زیرسطحی

GPR (Ground Penetrating Radar)

  • بررسی اجمالی (Overview) :
    شبکه لوله های آب از جنس غیرفلزی و پلی اتیلن بطور گسترده در کشورمان اجرا میشود این خطوط لوله به دلبل غیرفلزی بودن به روش ها و تکنولوژی معمول آشکارسازی نمی شوند در صورتیکه اطلاع از محل دقیق شبکه برای ارائه خدمات با کیفیت در شرکت های اب و فاضلاب و یا زمان وقوع اتفاقات الزامیست.

  • مشکل (Problem):
    اطلاع از محل دقیق لوله های آب و عمق لوله در سرویس دهی شرکت های آب بسیار موثر است، نصب انشعابات و توسعه شبکه و یا تعمیرات و نگهداری از شبکه در گرو داشتن این اطلاعات می باشد. همچنین مشکل بزرگ انشعابات غیرمجاز آب در مجتمع های مسکونی و تجاری یا باغات و صنایع که اغلب از جنس پلی اتیلن هستند می بایست روشی برای کشف داشته باشند.
معرفی و کارگاه عملی لوله یاب خطوط غیرفلزی GPR
  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز با بیش از 21 سال سابقه بعنوان پیشرو و رهبر صنعت آشکارسازی زیرسطحی ایران مفتخر است برترین برندهای تکنولوژی GPR را به صنایع ایران ارائه نموده است. GPR یا رادارهای نفوذکننده در زمین یک تکنولوژی پیشرو در این حوزه می باشد که قادر به آشکارسازی محل دقیق لوله، تعیین عمق دقیق لوله و آشکارسازی دیگر تاسیسات معارض با لوله می باشد. شرکت IDS GeoRadar یکی از تولید کنندگان برتر در این حوزه می باشد که محصولات آن توسط شرکت فرآیند ارقام پرداز در ایران عرضه میشود.

    با استفاده از این تکنولوژی و دستگاه OPERA DUO که مجهز به آنتن دو فرکانسه با امکان آشکارسازی خطوط شبکه و همزمان آشکارسازی خطوط غیرمجاز (قطر کم و عمق کم) می باشد پیشنهاد حرفه ای این شرکت مناسب با نیاز کارفرما بوده است.

معرفی و کارگاه عملی لوله یاب خطوط غیرفلزی GPR
  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    کارشناسان شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز با حضور در شهرستان تبریز در سالت کنفرانس های شرکت آب و فاضلاب حاضر شده به درخواست واحد بهره برداری توضیحات مفصلی در خصوص سیستم های نشت یابی آب و تکنیک های کاهش آب بدون درآمد ارائه گردید. سپس درباره مسیریابی خطوط لوله آب ، خطوط اصلی ، توزیع و انشعابات با روش های آکوستیک و روش GPR ارائه شد.

    دستگاه GPR مدل OPERA DUO ساخت شرکت IDS GeoRadar ایتالیا در خیابان اصلی کنار شرکت آب و فاضلاب تست عملیاتی گردید و بر روی دو شبکه پلی اتیلن آب و شبکه پلی اتیلن گاز عملیات آشکارسازی صورت گرفت و همکاران اطلاعات بدست آمده را با نقشه های موجود از شبکه مطابقت داده و محل دقیق و عمق نمایش داده شده توسط دستگاه را تایید نمودند.

    جناب آقای تیز مغز با توجه به اهمیت کشف انشعابات غیرمجاز شبکه و تاثیر استفاده از تکنولوژی های روز بر افزایش کیفیت خدمات رسانی و افزایش رضایت مردم ، عملیاتی شدن بهره برداری از این تکنولوژی را در دستور کار قرار دادند.

معرفی و کارگاه عملی لوله یاب خطوط غیرفلزی GPR
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®