مشارکت های اجتماعی

EN

آموزش تئوری و عملی – کارگاه عملی لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون

آموزش تئوری و عملی – کارگاه عملی لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه نفت و گاز

مجری: واحد فروش و بازرگانی شرکت فرآیند ارقام پرداز

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون

تاریخ: 7 شهریور 1401

حتی با وجود دقیق ترین نقشه ها و سیستم های جامع اطلاعاتی تاسیسات GIS نیاز به اطلاعات در محیط و میدان کاری وجود دارد و ابزاری که خطا را به صفر نزدیک کند و امکان تطبیق داده های سامانه ها را با تاسیسات در محیط واقعی ایجاد کند، وجود دارد.

لوله یاب کابل یاب هوشمند خطوط فلزی
مسیریابی کابل ها و لوله های مدفون در خاک

  • بررسی اجمالی (Overview) :

    مسیریابی خطوط لوله مدفون در خاک و تصحیح اطلاعات مکانی تاسیسات و عدم اطمینان به محل نشانه های فیزیکی (گرده ماهی) یکی از چالش های شرکت های نفت و گاز است، مسیریابی کابل های برق و فیبرنوری و دیگر تاسیساتی حیاتی در مناطق نفتی و اهمیت ایمنی و کاهش خطرات احتمالی در زمان عملیات های حفاری و نگهداری تاسیسات، نیاز به تکنولوژی و ابزار های متناسب با این نیاز را نمایان می کندتعیین محل دقیق دفن لوله ها و کابل ها ، تعیین عمق دقیق دفن لوله ها و کابل ها ، تشخیص خط سیر و جهت تاسیسات ، محل انشعابات ، انتهای لوله CAP ، محل تغییر عمق لوله ها و کابل ها Bend … خدمات لوله یاب کابل یاب های خطوط فلزی می باشند.

  • مشکل (Problem):

    حتی با وجود دقیق ترین نقشه ها و سیستم های جامع اطلاعاتی تاسیسات GIS نیاز به اطلاعات در محیط و میدان کاری وجود دارد و ابزاری که خطا را به صفر نزدیک کند و امکان تطبیق داده های سامانه ها را با تاسیسات در محیط واقعی ایجاد کند، وجود دارد.

  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز بعنوان رهبر و پیشرو صنعت آشکارسازی و ابزار دقیق تاسیسات کشور و تنها تولید کننده تجهیزات لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی در کشور دستگاه های جدید و مدرن خود از سری LT-8800 را پیشنهاد می کند.

    لوله یاب کابل یاب خطوط فلزی هوشمند مدل LT-8800 قادر است با دقت عمل بسیار بالا و زمان بسیار کوتاه به سادگی مسیر لوله های مدفون در خاک را تا عمق 5 متر آشکارسازی نماید و کاربر با دقت می تواند محل دقیق مرکز لوله ، عمق لوله ، جهت خط سیر لوله ، محل CAP و Bend را آشکارسازی کند.

    تقاطع احتمالی لوله ها با دیگر تاسیسات زیرزمینی لوله و کابل با دقت بسیار بالا قابل تعیین می باشند.

    با توجه به طراحی اپلیکیشن تخصصی ثبت مسیر لوله امکان ثبت محل آشکار شده توسط دستگاه بر روی نقشه های Google یا نقشه های سازمانی ایمن شرکت ها وجود دارد.

    این اپلیکیشن قادر به تهیه خروجی و گزارش با خروجی های CSV, KML ,KMZ نیز می باشند که داده ها و عملکرد کاربر را مستقیم به نرم افزارهای GIS , AutoCAD منتقل می کند.

در حضور کارشناسان و مدیران واحدهای بهره برداری ، سرپرستی نواحی در مارون 1 آموزش 3 دستگاه بر گزار گردید. در مرحله نخست آموزش تئوری برگزار گردید و تکنولوژی EM در مسیریابی خطوط فلزی و ساختار عملکرد این تجهیزات در سطح حرفه ای آموزش داده شد.

به توجه به اهمیت کابل های برق حامل جریان و کابل های مرده برق برای شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، تفاوت ها و تکنیک های لازم جهت کابل یابی آموزش داده شد و در محل آموزش دو کابل مرده و کابل حامل جریان مسیریابی شد و حاضرین تکنیک های لازم را مرور کردند.

لازم به ذکر است شرکت فرآیند ارقام پرداز در حوزه کابل یابی و عیب یابی خطوط کابل برق تجهیزات دیگری نیز ارائه می کند که اطلاعات تکمیلی ارائه گردید:

  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    در بخش کارگاه عملی با توجه به اقلیم منطقه و قابلیت های دستگاه فرکانس های مختلف تست شده و زمان لازم جهت استفاده از هر فرکانس تشریح گردید.

    خطوط لوله مدفون در مدهای اتصال مستقیم با فرکانس های 8 kHz و در بخش دیگر با فرکانس های 27 , 83 kHz مسیریابی دقیق انجام گرفت.

    تعیین عمق با هر دو روش انجام شده و اطلاعات ثبت گردید.

    با توجه به نیاز کارفرما به پایش محیط جهت تشخیص وجود لوله در محلی که اطلاعی از وجود یا عدم وجود شبکه ندارد ، آموزش روش اسکن القایی و پایش محیطی آموزش داده شد و با همکاری کارفرما محیطی با فرض عدم وجود اطلاعات اسکن شده و محل دقیق دفن لوله ها و عمق آنها تعیین گردید.

دقت عملکرد دستگاه در مد القایی و در عمق های مختلف بررسی شد و کارشناسان جهت آموزش مراحل مختلف را تکرار نمودند.

امکانات نرم افزاری ، مد کاری میکس فرکانسی جهت تزریق همزمان چند فرکانس ، ریموت کنترل دستگاه جهت تغییر فرکانس و توان عملکرد از راه دور تست و آموزش داده شد.

شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز با بیش از 21 سال سابقه فعالیت برترین تجهیزات آشکارسازی را ارائه می نماید و کلیه محصولاات تولیدی این شرکت 3 سال گارانتی ، 10 سال خدمات پس از فروش و آموزش رایگان تئوری و عملی در محل مشتریان دارد.

QR Code https://fap-company.com/wp-content/uploads/2022/10/آموزش-و-کارگاه-عملی-لوله-یاب-کابل-یاب-LT-8800-شرکت-بهره-برداری-نفت-و-گاز-مارون-14010607.pdf
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®