مشارکت های اجتماعی

EN

گفتگو با مهندس عزیزی مدیریت شرکت فرایند ارقام پرداز

 *ضمن معرفی خودتان از تاریخچه شرکت فرآیند ارقام پرداز برای خوانندگان نشریه توضیح دهید؟

اینجانب محمدرضا عزیزی موسس و رئیس هیات مدیره شرکت فرآیند ارقام پرداز و موسس و مدیرعامل شرکت فرآیند زمین پرداز هستم ، کارشناس الکترونیک از دانشگاه زنجان، تحصیلات MBA و DBA در ایران و کانادا داشتم. علاقه شخصی ام حل مسئله ، خلق محصول و مطالعه بر روی نوآوری و خلاقیت در کسب و کاراست و عاشق کارم هستم و بزرگترین لذت زندگی ام استفاده و رضایت مشتریان از محصولات طراحی و تولید شده توسط شرکتم است. شرکت فرآیند ارقام پرداز در سال 1380 در تهران ثبت گردید و در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آشکارسازی زیرسطحی و ابزار دقیق تاسیسات بطور خاص فعالیت خود را آغاز نمود، هدف گذاری اولیه شرکت رسیدن به جایگاهی از تولید و عرضه محصولات آشکارساز زیرسطحی بوده که رتبه یک کشور در این زمینه فعالیت باشد و در این راستا تلاش بسیاری انجام شد و با تمام فراز و نشیب ها تا سال 1393 این شرکت نمایندگی رسمی شرکت های معظمی همچون شرکت Fujitecom Inc. ژاپن ، Sensors & Software Inc. کانادا بوده و محصولات متعددی در زمینه فعالیت خود ارائه می نمود، تجهیزاتی همچون فلزیاب های تاسیساتی ، مارکریاب ، نشت یاب ، لوله یاب کابل یاب های خطوط فلزی و غیرفلزی و یکی از تامین کنندگان اصلی صنایع کشور محسوب می شد. در سال 1393 با تغییرات در ساختار سهامداران و مدیران شرکت و همچنین شرایط کشور در آن زمان و پیش بینی های انجام شده از آینده کشور و روابط بین المللی ایران که حاصل جلسات داخلی متعدد و استفاده از مشاوران حوزه کسب کار بود، ساختار عملیاتی واحدها و استراتژی شرکت فرآیند ارقام پرداز دستخوش تغییرات شدیدی شد و برنامه 5 ساله و 20 ساله شرکت ترسیم گردید و تا به این لحظه با تمام توان در مسیر برنامه خود ثابت قدم مانده ایم. بالاترین سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی ، اصلاح ساختار واحدهای عملیاتی شرکت و واحد تحقیقات و توسعه فن آوری انجام شد، به دلیل مهاجرت مدیران شرکت بسیاری از ساختارهای کاری و تصمیم گیری و حقوقی شرکت تغییر یافت و با شرایط منطبق گردید به لطف خدا و همکاری همه مدیران و پرسنل شرکت و تلاش شبانه روزی به اهداف طبق برنامه دست یافتبم. تمام محصولات تولیدی شرکت بازطراحی شدند و کلیه معایب و ضعف ها بررسی و رفع شدند ، برخی محصولات از سبد تولید خارج شدند و با توجه به هدف دستیابی به بازارهای جهانی و خارج شدن از بازار ایران محصولات در کلاس جهانی تعریف و شروع به طراحی شد، در سال 1394 شرکت فرآیند ارقام پرداز بعنوان شرکت تولید کننده تجهیزات با تکنولوژی بالا از سوی وزارت صنعت معدن تجارت انتخاب گردید و سپس بعنوان شرکت دانش بنیان تولیدی انتخاب شد. امروز شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز با 21 سال سابقه فعالیت در کشور و 20 نفر پرسنل متخصص، چهار محصول الکترونیکی صادراتی دارد و به بیش از 14 کشور مستقیم و غیرمستقیم صادرات پیوسته دارد و تنها تولید کننده ایرانی در این سطح از تکنولوژی و تولید در این حوزه فعالیت در کشور هستیم و نمایندگی بسیاری از برندهای بزرگ جهان در خاورمیانه نیز هستیم.

*آیا شرکت فرآیند ارقام پرداز با توجه به دانش بنیان بودن آن به بخش دولتی وصل است یا خصوصی و خودگردان است؟

شرکت فرآیند ارقام پرداز یک شرکت با مسئولیت محدود بوده و صد در صد خصوص بوده و سهامداران آن حقیقی هستند و با هیچ سرمایه گذار خصوصی یا دولتی ندارد و صاحبان سهام آن سرمایه گذاران آن هستند. لازم به ذکر است این سطح از ریسک پذیری ، سرمایه گذاری در شرایط بحران و سرمایه گذاری های دارای ریسک بالا روی دستیابی و انتقال تکنولوژی عموما در بخش دولتی به دلیل ساختار آنها انجام نمی شود و در تمام دنیا این نوع نگاه و مدیریت کسب و کار در بخش های خصوصی دیده میشود.

*آیا محصولات قابل عرضه این شرکت در مقایسه با تولیدات مشابه داخلی بی رقیب بوده و در چه رتبه ای قرار دارد؟

یک استراتژی احساسی یا تصمیم شخصی در شرکت ما از بتدای تاسیس بعنوان قانون درآمده است که تا به امروز رعایت میشود: ” شرکت فرآیند ارقام پرداز محصولاتی را طراحی و تولید می کند که یا تولید داخل ندارند (جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی همکار)، یا تولیدات بسیار ضعیفی در بازار وجود داشته باشند و بازار کشش محصول با کیفیت داشته باشد.” لذا مبحث رقیب خیلی روی محصولات ما پررنگ نیست و البته نوع نگاه ما هم مقداری تفاوت دارد، رقیب خوب یا حتی رقیب بد موجب توسعه و پیشرفت شما میشود و ما به این مهم ایمان داریم. شرکت فرآیند ارقام پرداز در بسیاری از محصولات خود رقیب تولید کننده داخلی ندارد و باید توجه داشت حوزه فعالیت این شرکت بسیار خاص است و مشخصات فنی و پارامترهای طراحی و عملیاتی محصولات ما برای استفاده کننده حرفه ای در صنعت تعریف میشود و محصولات ما محصولات عمومی نیستند. پاسخ این سئوال که محصولات ما در چه رتبه ای هستند؟ بی شک شماره یک ایران هستیم و خود را پیشرو رهبر صنعت آشکارسازی کشور می دانیم و هر روز و هر لحظه برای حفظ جایگاهمان تلاش می کنیم، این موضوع از سهم بازار محصولاتمان و سطح رضایت مندی مشتریانمان قابل اثبات است.

*محصولات شما دارای چه ویژگی ها و استانداردهای داخلی و خارجی می باشد؟

نشت یاب های هوشمند آکوستیک آب تولیدی شرکت فرآیند ارقام پرداز یعنی دستگاه های زیر: PERIJA PLUS – PERIJA Mini VPRO – PERIJA Mini VPICK-UP از آزمایشگاه UltraTech کانادا استانداردهای FCC آمریکا ، CE اتحادیه اروپا و ICES کانادا را دریافت کرده اند و فلزیاب هوشمند تاسیساتی CASPI-II محصول صادراتی این شرکت دارای تاییده عملکرد از شرکت Fujitecom Inc. ژاپن و آزمایشگاه شهرداری شهر توکیو می باشد. به اعتقاد بنده، یکی از بزرگترین ضعف های محصولات الکترونیکی تولیدی در کشور و حتی محصولات قدیمی شرکت ما، عدم رعایت استانداردهای پایه در طراحی الکترونیکی محصولات، استفاده از قطعات غیر اوریجینال موجود در بازار کشور بدلیل عدم دسترسی تولید کننده به منابع اصلی تولید قطعات خام و عدم وجود کیسینگ با طراحی و تولید صنعتی است. در سال 1393 از جمله تصمیمات پرهزینه و چالشی شرکت تغییر کیس های دستگاه با رعایت اصول فنی و استانداردهای جهانی و ساخت و تولید با کیفیت بوده و همچنین ساخت تمام بردهای الکترونیکی شرکت با قطعات اوریجینال و تولید در گرید 3 نظامی انجام میشود و تمام محصولات تولیدی ما کنترل کیفیت چند لایه دارند. شاید جالب باشه بدونید بعد از اجرای برنامه های جدید در واحد تحقیقات و تولید شرکت ، میزان خرابی و معیوبی دستگاه های شرکت بعنوان مثال فلزیاب های تاسیساتی شرکت از نرخ 24 معیوبی در 100 دستگاه تولیدی در 12 ماه به نرخ 0 دستگاه معیوبی در 100 دستگاه در 12 ماه رسیده و شرکت در سال 1395 به بعد گارانتی محصولات تولیدی خود را از یکسال به سه سال گارانتی تعویض تغییر داده و خدمات پس از فروش خود را از 5 سال به 10 سال افزایش داد که نشانگر سطح کیفی محصولات تولیدی شرکت هستند. شاید برای شما جالب باشه در 4 سال گذشته از بین بیش از 320 نشت یاب آب و 400 دستگاه فلزیاب تاسیساتی صادارت شده هیچ مورد معیوب یا نیاز به حتی تعمیر اعلام نشده است و این یکی از افتخارات ماست.

*آیا محصولات شرکت فرآیند ارقام پرداز در قالب تولیدات و نمایندگی به خارج از کشور صادر می شود؟ و تحریم های غربی و اروپایی چه تاثیری بر تولیدات و عرضه بازار گذاشته است؟

بله شرکت فرآیند ارقام پرداز نزدیک 4 سال است سالانه 50 تا 100 دستگاه فلزیاب هوشمند تاسیساتی به شرکت فوجی تکام ژاپن صادر می کند که این محصولات تماما در بازار داخل ژاپن عرضه میشوند و باعث افتخار ماست 100 دستگاه فلزیاب تاسیساتی هوشمند CASPI-II ساخت شرکت ما در ایران در شرکت گاز اوزاکای ژاپن استفاده میشود. فروش محصولات ما بطور مستقیم به کشور عراق نیز با همه مشکلات از طریق کردستان عراق انجام میشود هر چند سطح صادرات رضایت بخش نیست ولیکن شرایط اقتصادی و سیاسی کشور عراق نیز بسیار نامتعادل است. بر اساس استراتژی تعیین شده در 1394 شرکت هایی در کانادا ، ترکیه و امارات متحده عربی جهت پیشبرد برنامه های فروش محصولات تولیدی تاسیس شدند که امروز که با شما صحبت می کنم نشت یاب های هوشمند آب تولیدی شرکت دانش بنیان فرایند ارقام پرداز به کشورهای زیر بطور پیوسته عرضه میشوند و البته هدف گذاری ما عرضه محصولات از طریق ارائه نمایندگی بومی در کشورها می باشد و فروش مستقیم به استفاده کننده نداریم، محصولات ما در کشورهای کانادا ، آمریکا ، چین ، کره جنوبی ، ژاپن ، لهستان ، هلند ، بلژیک ، کروواسی ، استرالیا ، نیوزلند ، آفریقای جنوبی ، برزیل و مکزیک بطور غیرمستقیم صادر شده اند. تحریم ها در تمام مراحل از فکر کردن به یک راه حل ، طراحی ، واردات مواد اولیه ، تولید ، فروش ، مالی و خدمات پس از فروش تاثیر دارند و متاسفانه هزینه های یک فعالیت تولیدی را بشدت بالا می برند و مشکلات به حدی هستند که باعث استهلاک روانی و سیستمی شرکت های تولیدی میشوند. اما ما به عنوان یک تولید کننده آسیب های جدی تر از تحریم ها رو از قوانین و اجرای طوطی وار و بدون فکر قوانین ، تفسیرها و کج سلیقگی ها در اجرای قوانین خورده ایم. بعنوان مثال تصور کنید تعرفه واردات یک دستگاه نشت یاب خارجی از گمرکات کشور حتی می تواند 4 درصد باشد تا نهایت 15 درصد در صورتیکه تولید کننده برای واردات سنسور و آی سی و قطعات المترونیکی می بایست بعضا تا 60 درصد عوارض گمرکی پرداخت نماید، در چنین شرایطی چطور میشود با وارد کنندگان کالا رقابت کرد؟ تصور کنید ما بعنوان صادر کننده تجهیزات با تکنولوژی بالای الکترونیکی نمی توانیم از قانون واردات در قبال صادرات استفاده کنیم و این قانون تنها جهت برخی اقلام خاص اجرا میشود یعنی ما می بایست شکر یا گندم یا روغن وارد کنیم و دستگاه الکترونیکی صادر کنیم، درک بسیاری از قوانین مشکل است و برای حل این مشکلات، آن حجم زمان و نیروی انسانی و فکر باید بگذارید که جایی از کلیت موضوع منصرف میشوید. بعنوان مثال ما 4 سال پیگیر ممنوعیت واردات محصولات مشابه خارجی محصولات تولیدی خودمان هستیم 4 سال برای افزایش تعرفه آنها تلاش کردیم و در نهایت فرمودند نمی شود در صورتیکه صراحتا قانون مشخص دارد. هر چند اصلاحات و کمک های بسیاری به تولید داخل میشود و قوانین حمایتی بسیاری وجود دارد اما سد های بسیاری برای رونق تولید وجود دارد و ارزش زمان برای بخش خصوصی و دولتی کشور یکسان نیست.

*آیا بخش دولتی توانسته جوابگوی نیازهای بازار داخلی باشد؟ و شرکت فرآیند ارقام پرداز چه سهمی از بازار داخلی را در انحصار خود گرفته است؟

بخش دولتی مشکلات متعددی در اجرا و بودجه دارد و سردرگمی های بین تفیض اجرا به بخش خصوصی یا اجرا در ساختار داخلی و … . با این حال مفتخریم با تلاش شبانه روزی ، برگزاری سمینارها ، تست های میدانی و کیفیت بالای محصولاتمان بالاترین نرخ عرضه و سهم از بازار محصولات آشکارساز و ابزار دقیق تاسیسات در سبد محصولات مان را به شرکت فرآیند ارقام پرداز تعلق دهیم و به پاس این اعتماد مشتریانمان، خودمان را متعهد به ارائه بهترین ها می دانیم. بحث انحصار نیست، وقتی تلاش می کنید متفاوت فکر کنید و در تمام مراحل بهترین خود باشید طبیعتا فاصله بین شما و دیگر شرکت ها افزایش پیدا می کند. در حال حاضر برخی محصولات ما در شرایط اقیانوس آبی بوده و عملا بی رقیب هستیم چون کسی چنین سرمایه گذاری نکرده است در این صنعت و در حال حاضر شرکت فرآیند ارقام پرداز در یک برنامه 3 ساله در حال برنامه ریزی دستیابی به سهم بازار بیش از 90 درصدی در برخی محصولات استراتژیک خود در بازار کشور است، با ارائه محصولات سخت افزاری هوشمند و ارائه محصولات نرم افزاری و اپلیکیشن های کاربردی وارد فضای دیگری میشویم. بطور کلی در بسیاری از محصولات اصلی شرکت سهم بازار بین 80 تا 84 درصدی از بازار ایران را داریم و مابقی سهم بازار متعلق به محصولات خارجی هستند و عملا رقیب تولید کننده داخلی نداریم.

*شرکت فرآیند ارقام پرداز در خصوص دوره های تخصصی در بخش های مختلف اهم از کاهش هدررفت آب و سیستم های آشکارساز زیرسطحی چه کارنامه ای به جا گذاشته اید؟

نلسون ماندلا جمله ی زیبایی درباره آموزش داره: ” آموزش و یادگیری نیرومندترین سلاحی است که می توان با آن جهان را دگرگون کرد. ” ما بعنوان یک شرکت خصوصی فرصتی برای شعار دادن نداریم ما باید تلاش کنیم و در تمام موقعیت های سخت راهی برای پیشرفت داشته باشیم. ما در شرکت مان معتقدیم با یادگیری و آموزش مداوم و تبادل دانش و تجربیات با مشتریانمان درک درستی از نیازهای مشتری کسب می کنیم و موجب افزایش سطح دانش و کیفیت کاربری محصولات در مشتریانمون میشویم. لذا 21 سال است که دوره های آموزشی رایگان برگزاری می کنیم در دوره هایی که برای همه حضور در آنها آزاد است. کلیه شرکت های آب و فاضلاب ، نفت ، گاز ، پتروشیمی ، پالایشگاه ها و نیروگاه ها و … بطور کتبی برای حضور در دوره های آموزشی تئوری و عملی حداقل 3 بار در سال دعوت میشوند و این مهم تنها در نیمه دوم سال 1399 و نیمه نخست 1400 بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و همه گیری بیماری کرونا اجرا نشده است. که در حال برنامه ریزی مجدد برای برگزاری با بالاترین کیفیت و سطح استاندارد جهانی دوره های آموزشی هستیم. دوره های آموزشی تخصصی شرکت فرآیند ارقام پرداز عبارتند از: – تکنیک های کاهش هدررفت آب واقعی و تکنیک های نشت یابی آب – نشت یابی خطوط انتقال آب و میعانات نفتی – عیب یابی پوشش و تست عایق لوله های انتقال گاز و میعانات نفتی – تصویربرداری زیرسطحی و کشف انشعابات غیرمجاز و تهیه نقشه ازبیلت تاسیسات مدفون – آشکارسازی شیرخط های مفقودی و نامرئی و نشانه گذاری الکترونیکی شبکه تاسیسات *این شرکت تا چه حد توانسته به اهداف تبین شده خود دست یابد؟ با توجه به تمام نوسانات در قوانین ، نرخ دلار و مشکلاتی که تحریم ها برای کشور ایجاد کرده اند سختی راه بسیار بوده و هست ولیکن با عنایت به حمایت های بسیاری که معاونت محترم نهاد ریاست جمهوری و سازمان نوآوری و شکوفایی و وزارت صمت انجام می دهند به لطف خدا تقریبا به تمام اهداف خود طبق برنامه رسیده ایم هر چند ما هم خالی از اشتباه نبوده ایم و گاهی زمان های بسیاری را در مسیر اشتباه اتلاف کردیم ، محصول اشتباهی را بعضا انتخاب کرده ایم اما همواره جسارت پذیرش اشتباهات و اصلاحات را داشته ایم و این موضوع موجب رشد مجموعه ما شده است.

*با توجه به چشم انداز بیست ساله، روند توسعه صنعت آب و فاضلاب کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

بنده در جایگاهی نیستم که پاسخ این سئوال شما رو جامع بدهم و لیکن نظر و عقیده خودم رو تنها در حوزه فعالیت خودمان بیان میکنم و پیشاپیش از زحمات بسیاری که مدیران و کارشناسان این صنعت می کشند تشکر میکنم. به نظر بنده توسعه یک صنعت نیازمند شناخت کامل از آن صنعت است ، بررسی وضعیت گذشته ، تصمیمات گذشته و نتایج حاصل از اجرای قوانین و تصمیمات در حوزه صنعت آب ، پس از شناخت و جمع آوری داده ها ، هدف گذاری جدید کوتاه مدت و بلند مدت و سپس برنامه ریزی و از همه مهمتر بستن حلقه نظارت ، جمع آوری داده ها ، آنالیز اطلاعات ، فیدبک گرفتن از خروجی تصمیمات و اصلاح روندها و مداومت در اجرای قوانین وضع شده تا رسیدن به نتیجه دلخواه. در مجموع صنعت آب به نظر بنده در حوزه ی هدررفت آب که بخش تخصصی فعالیت ماست پیشرفتی نداشته ، اگر نگوییم پس رفت هم داشته است. یکی از مهمترین دلایل عدم پیشرفت و توسعه صنعت آب در این حوزه به نظر بنده ” عدم وجود اطلاعات صحیح ” است، متاسفانه بسیاری اطلاعات قبل رسیدن به مدیریت واحدها مخدوش هستند، اطلاعات اشتباه و غیرواقعی در محل جمع آوری داده ها که خوراک مونیتورینگ و مواد اولیه آنالیز و تصمیم گیری هستند غلط هستند و بطور گسترده این وضعیت در بخش های مختلف وجود دارد. برای مثال ببینید درصد آب بدون درآمد شرکت های آب استانی چقدر با واقعیت مطابقت دارد؟ این مقادیر بر چه مبنایی اندازه گیری میشوند؟ چه نظارتی بر افراد و تجهیزات اندازه گیری هدررفت آب وجود دارد؟ آخرین باری که فلومترهای چاه ها و ورودی ها کالیبره شده چه زمانی بوده است ؟ کنتورهای مشترکین چه سنی و دقتی دارند؟ چرا باید یک شرکت نگران نشان دادن واقعیت شبکه آب خود به مدیران آب کشور باشد؟ رویکرد مدیران ارشد با این مقادیر زمانی که واقعی بودند چه بوده که برخی شرکت ها رویکرد اصلاح داده ها را پیش گرفتند؟ چه اندازه از عملکرد تجهیزات اندازه گیری حجم و فلوی آب ورودی و خروجی شبکه اطمینان وجود دارد؟ آیا بازدید های دوره ای انجام میشود؟ بنده با توجه به تجربه ی 21 سال کار در این حوزه عدم وجود اطلاعات درست و عدم اندازه گیری صحیح را علت اصلی عدم توانایی مدیران سطح بالا در تصمیم گیری می دانم و در مقطع بعدی عدم وجود شجاعت در تصمیم گیری و مصلحت اندیشی را مشکل بزرگ و مانع رشد این صنعت می دانم. وقتی حفر یک چاه جدید و انتقال آب از 100 کیلومتر دورتر ، تصفیه و انتقال آن به یک شهر بودجه دریافت می کند ولی بودجه ای برای بیش از 35 درصد هدررفت آب واقعی در همان شهر، که اعلام میشود 21 درصد، آب تصفیه شده و حاضر در محل بودجه ای ندارد و پیمانکاران نشت یابی یکی یکی ورشکست یا کوچک و کوجک تر میشوند. در شرایط آبی کشور که منابع آب شیرین بسیار بسیار محدود هستند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست هدررفت های بالای 15 درصد چه برسد به 27 تا 40 درصدی یا بیشتر. نگاه کنید در بسیاری از شهرهای ما یک چهارم آبی که به سختی تامین می شوند و با هزینه بسیار تصفیه و منتقل میشوند و در شبکه فرسوده اتلاف میشود. پیمانکاران نشت یابی در شهرهای بزرگ هستند که بدلایل مالی و عدم صرفه اقتصادی با یک نفر محدوده ی مشترکین نزدیک به 50 هزار مشترک را پوشش می دهند. با این روش چطور میشود درصد آب بدون درآمد آن منطقه 17 درصد باشد. اینها نمونه و تلنگری می تواند باشد و بی شک اطلاعات بنده در زاویه دید و دسترسی بنده می تواند اشتباه هم باشد ولیکن خروجی نظرات بنده با واقعیتی که دیده میشود نزدیک تر است ما بعنوان یک فعال اقتصادی کوچک برای نجات خودمان به صادرات رو می آوریم ، پیمانکاران نشت یابی آب به سمت صنایع نفت و گاز متمایل میشوند ولیکن آمارها نشان دهنده کاهش روزانه درصد آب بدون درآمد کشور است و این عجیب است. بی شک با بسیاری کارشناسان و مدیران دلسوز این صنعت و اهمیت حیاتی و استراتژیک آب برای کشورمان نیازمند شجاعت و صراحت عمل بیشتر هستیم و اگر لازم باشد باید قوانین اصلاح شوند و نوع نگاه ما به مشکل تغییر کند.

*سخن پایانی

آینده صنعت به عقیده بنده به سمت هوش مصنوعی و مکانیزه شدن حداکثری است و روندهای کنونی در بسیاری از حوزه ها تا 5 سال دیگر بصورت کامل دگرگون میشود و بی شک بسیاری از مشاغل و تجهیزات وجود نخواهند داشت. ما در مجموعه شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز بشدت بر روی هوش مصنوعی و سیستم های تصمیم گیری خودکار و مونیتورینگ در حال سرمایه گذاری و تلاش هستیم و از همه علاقه مندان و شرکت ها با رویکرد مشابه دعوت به همکاری می کنیم. یک واقعیت را باید در نظر داشته باشیم که کشورما یک کشور صنعتی نیست و ساختارهای بازرگانی و صنعتی و قوانین آن متناسب با نیازهای امروز کشور نیستند و نیاز به اصلاحات شجاعانه و سخت گیرانه ای دارد. هدف بنده مطرح کردن بخشی از واقعیت است که موجب توجه و اصلاح شود، دولت بشدت در حال اصلاح امور در این زمینه است و کمک های بسیاری می کند اما باید احاد جامعه ، کارشناسان و مدیران بخش دولتی فرصت بزرگ شدن را به شرکت های تولید کننده بدهند همان طور که مدیران و مردم ژاپن ، آلمان ، ایتالیا و… به صنعت خودشان اعتماد کردند و نتیجه آن را دیدند ما هم باید فرصت اشتباه و اصلاح را به فرزندان این کشور بدهیم. آقایشرکت فرایند ارقام پرداز هنری فورد تئوریسین نوآوری و موسس خودروسازی فورد جمله جالبی دارند که پایه ی نگاه نوآورانه است: ” اگر از مردم می پرسیدم چه می خواهند ، می گفتند اسب های سریع تر” به نظر بنده هم آب بیشتر الزاما مشکل کشور ما را حل نمی کند. فرصت های بزرگ ، استعدادها و امکانات وسیعی در کشور وجود دارد، نیروی انسانی تحصبل کرده و پر تلاش در یک هدف گذاری مشخص و با نظارت میشود مشکل آب بدون درآمد کشور را تا درصد بالای بهبود بخشید

شرکت دانش بنیان فرایند ارقام پرداز

تولید کننده آشکارسازهای زیرسطحی و ابزار دقیق تاسیسات

مجری پروژه های آشکارسازی و کاهش هدررفت آب

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp