مشارکت های اجتماعی

EN

پروژه اجرایی آشکارسازی نشت خط انتقال گاز (تست نشت)

پروژه اجرایی آشکارسازی نشت خط انتقال گاز (تست نشت)
آشکارسازی نشت خط انتقال گاز

دسته بندی مستندات: مطالعات موردی حوزه نفت و گاز

مجری: تاسیسات چکآب آقای فرشادفر

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون

تاریخ: 8 مهر 1402

آشکارسازی نشت خط انتقال گاز (تست نشت) در خطوط لوله گاز و نفت ومیعانات نفتی با تزریق آب و تامین فشار بالا در یک دوره زمانی انجام میشود و در صورت عدم وجود افت فشار لوله گذاری انجام شده تست های مورد نظر در این بخش را بدرستی می گذراند.

نشت یاب آکوستیک آب و میعانات نفتی

آشکارسازی محل دقیق نشت در تست های خطوط لوله

  • بررسی اجمالی (Overview) :

    شرکت های خطوط انتقال گاز ، نفت و میعانات نفتی بعنوان یکی از شرکت های اصلی انتقال سوخت و انرژی در کشور، پس از لوله گذاری شرکت های و واحدهای اجرایی پیش از بهره برداری از خطوط لوله جدید اجرا شده اقدام به تست های مقاومت و نشت مطابق با دستورالعامل های خود می نماید. تست نشت در خطوط لوله گاز و نفت ومیعانات نفتی با تزریق آب و تامین فشار بالا در یک دوره زمانی انجام میشود و در صورت عدم وجود افت فشار لوله گذاری انجام شده تست های مورد نظر در این بخش را بدرستی می گذراند.

  • مشکل (Problem):

    در برخی موارد به دلایل مختلف از جمله جوشکاری ضعیف ممکن است در حین تست مجری متوجه افت فشار آب در داخل شبکه موضوع تست شود که نشان دهنده وجود نشت یا نشت هایی در خط مورد تست می باشد. کشف محل دقیق نشت در زمانی که خط لوله در زیر خاک دفن شده است با توجه به قطر عموما بالای آنها و محیط کاری و فضای قرارگیری لوله ها یکی از چالش برانگیز ترین نوع نشت یابی ها می باشد.

  • راه حل پیشنهادی (FAP Solutions):

    شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز بعنوان رهبر و پیشرو صنعت آشکارسازی و ابزار دقیق تاسیسات کشور و تنها تولید کننده نشت یاب های هوشمند صنعتی آکوستیک آب در کشور، دستگاه های جدید و مدرن خود از سری PERIJA را پیشنهاد می کند.

    نشت یاب آکوستیک آب مدل پریجا پلاس PERIJA PLUS با عملکرد بسیار قدرتمند تا عمق 5 متر در فشار تا 4 بار و تا عمق 2.5 متر در فشار تا 2 بار امکان آشکارسازی محل دقیق نشت را دارد.

    باند وسیع فرکانسی 100 – 4000 Hz ، بیش از 16 فیلتر آکوستیک ، فیلتر Notch جهت حذف اثر نویز کابل های برق ، یک صدای واضح و شفاف از خط لوله را فراهم می سازد.

نشت یاب آکوستیک آب و میعانات نفتی:

کاربر در زمان می تواند صداهای مختلف دریافت شده از سنسور پیزوالکتریک پرقدرت دستگاه را پس از تقویت و فیلتر شدن دریافت کرده و با صدای نقاط دیگر مقایسه نماید و بر روی نمایشگر 5 اینچ رنگی دستگاه محل دقیق نشت را تعیین کند.

دستگاه نشت یاب حرفه ای پریجا پلاس قادر به ذخیره ی بیش از یک میلیون و دویست هزار صدای نویز نشت را در حافظه داخلی خود دارد.

لازم به ذکر است دستگاه مذکور مجهز به اپلیکیشن حرفه ای نست یابی بوده و قادر است گزارش عملکرد خود را بصورت فایل های CSV, KML, KMZ برای کابری در نرم افزار های GIS و یا گزارش گیری تخصصی فراهم نماید.

آشکارسازی نشت خط انتقال گاز
آشکارسازی نشت خط انتقال گاز
  • نتایج و فواید (Result and Benefit):

    در تاریخ 8 مهرماه 1402 در بخش (Section) 4 خط لوله ی 24 اینچ ارسالی به گلگهر منشعب شده از خط 40 اینچ ارسنجان پس از پاس شدن تست های مقاومت تست نشت شبکه تایید نمی شود و افت فشار مشاهده شده نشان از وجود نشت در خط جدید را نشان می دهد.

    تاسیسات چکآب با مدیریت آقای فرشادفر به درخواست شرکت مربوطه در محل حاضر شده و با استفاده از دستگاه نشت یاب صنعتی پریجا پلاس ساخت شرکت فرآیند ارقام پرداز اقدام به پیمایش خط مربوطه می کند. عملیات نشت یابی با توجه به محیط و ابعاد حوزه نشت و وجود باد در منطقه به مدت 7 ساعت بطول می انجامد و در نهایت محل دقیق نشت علامت گذاری شده و توسط اکیپ حفاری و محل دقیق نشت حفاری و نشت که دقیقا در محل سرجوش لوله بوده آشکار و تعمیر می گردد.

    دقت عملکرد نشت یاب آب و میعانات نفتی PERIJA PLUS همانطور که مشاهده می شود تا عمق 5 متر در حد 50 تا 100 سانتیمترمی باشد. دستگاه پریجا پلاس نشت یاب صادراتی و طراحی و تولید شده در شرکت فرآیند ارقام پرداز یکی از قدرتمندترین و مدرن ترین نشت یاب های حال حاضر جهان می باشد.  شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز با بیش از 22 سال سابقه فعالیت برترین تجهیزات آشکارسازی زیرسطحی را ارائه می نماید و کلیه محصولات تولیدی این شرکت 3 سال گارانتی ، 10 سال خدمات پس از فروش و آموزش رایگان تئوری و عملی رایگان در محل مشتریان دارد. ما را در فضای مجازی دنبال کنید

    fapcompany@
    fap-company.com

آشکارسازی نشت خط انتقال گاز
آشکارسازی نشت خط انتقال گاز
آشکارسازی نشت خط انتقال گاز
فرآیند ارقام پرداز

یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نوآوری®