مشارکت های اجتماعی

EN

تست پوشش و عیب یاب عایق

Pipeline Defect Mapper

تست پوشش و عیب یاب عایق

سیستم حفاظت کاتودیک و اهمیت کنترل خردگی در شبکه های توزیع و انتقال گاز، نفت و مشتقات نفتی به حدی می باشد که تست پوشش و عیب یابی دوره ای عایق لوله ها بخش مهمی از فرآیندهای نگهداری خطوط را شامل میشود.
تکنیک مختلف عیب یابی پوشش در این بخش بررسی می گردد.
عیوب پوشش و عایق لوله های گاز ، نفت و میعانات نفتی و همچنین عیوب کابل های برق مدفون در خاک می توانند زمینه ساز خسارات مالی ، جانی و محیط زیستی بسیاری شوند لذا سازمان های مرتبط با استفاده از سیستم های حفاظت کاتودیک در لوله ها مانع از خردگی شبکه تاسیسات خود می شوند، از طرفی دیگر کابل های برق مدفون در خاک بدلایل مختلف پس از آسیب دیدگی جریان نشتی و یا اتصال کوتاه بین شیلد کابل و زمین بوجود می آید که تاثیرات مخربی برجای می گذارد.
شرکت فرآیند ارقام پرداز بعنوان یکی از مراجع تامین تجهیزات عیب یابی پوشش و عایق های لوله و کابل در کشور مجهز ترین تجهیزات این حوزه را در کشور تامین می نماید. تکنولوژی های DCVG , ACVG, EM FF در قالب محصولات Pipeline Current Mapper و … از برترین تکنولوژی های روز جهان در این حوزه می باشند.

به منظور آشنایی بیشتر با کاربردهای محصولات حوزه نفت و گاز شرکت فرآیند ارقام پرداز (دانش بنیان تولیدی) می توانید مطالب مفیدی در بخش مقالات و مطالعات موردی بدست بیاورید.