مشارکت های اجتماعی

EN

روش های ارزیابی و تشخیص نشتی با دستگاه نشت یاب آب

هدف این روش ها تخمین میزان هدر رفت آب در یک شبکه توزیع و انتقال فارغ از توجه به محل نشتی است. ارزیابی نشت آب در سطح کلان با دو رویکرد از بالا به پایین و از پایین به بالا با استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب بمنظور اتخاذ سیاست های آتی در مدیریت و نظارت شبکه انجام می شود. در رویکرد بالا به پایین هدف تخمین نشتی از طریق ارزیابی اجزاء مختلف شبکه و میزان آب مصرفی در بخش های مختلف است. جمع آوری این دست از اطلاعات به تصمیم گیری مناسب برای مواجهه با نشت آب در بخش های مختلف شبکه و کاهش هزینه های آن کمک می کند.

رویکرد پایین به بالا بعنوان بخش دوم ارزیابی نشت آب با جمع آوری اطلاعات دقیق و با جزئیات کامل از اجزاء مختلف شبکه در ابعاد فنی و مالی برای تحلیل های ثانویه انجام می گیرد. اجرای درست ارزیابی نیازمند تجهیزات با کیفیت و دقیق است. بکارگیری ابزار و تجهیزات سازگار با بخش های مرتبط با فناوری اطلاعات به کارآمدی این روش ها کمک شایان توجهی می کند. بمنظور تحقق این مهم در طراحی ابزارها و محصولات تولید شده توسط شرکت فرآیند ارقام پرداز امکان گزارش گیری و ثبت رکوردهای تجهیزات و اپراتورها در سامانه نرم افزاری مدیریت اطلاعات و گزارش ها تعبیه شده است.

” باز نشر اطلاعات ارائه شده با ذکر نام این شرکت بلامانع است ”

روش های تشخیص نشتی:

روش های تشخیص نشتی همواره بمنظور مشخص کردن میزان نشتی و هدر رفت آب همراه با محل دقیق نشتی مورد استفاده قرار می گیرند. تاکنون روش های مختلفی برای تشخیص نشتی و محل دقیق آن ابداع شده اند و هر کدام از آنها با پیشرفت فناوری روز به روز در حال توسعه و بهبود هستند. این روش ها گستره وسیعی از کاربردها را از نشت یابی صنعتی لوله های شبکه توزیع و انتقال گرفته تا نشت یابی خانگی را در بر می گیرند. تشخیص نشتی بطور کلی بوسیله روش های پایش شبکه آب (سیستم مونیتورینگ شبکه آب)، روش های آگاه از نشتی و محل یابی آن بطور پیوسته و یا از طریق نشت یابی نقطه ای با استفاده از ابزار و دستگاه های مختلف متناسب با کاربرد انجام می شود.

سیستم های نشت یاب آکوستیک هوشمند PERIJA PLUS , DNR-18 ,FSB-8D و سیستم نویز کرولیتور یا نشت یاب رادیویی بسیار دقیق LC-5000 را در این لینک مشاهده بفرمایید)

روش های پایش آگاه از نشتی و محل یابی پیوسته

این روش ها بطور عمده توسط شبکه توزیع و انتقال آب مورد استفاده قرار گرفته و به تشخیص زود هنگام و پیشگیری از آسیب های جدی تر به شبکه کمک می کنند. پایش پیوسته و گسسته میزان فلو، فشار و نویزهای موجود در لوله های آب با استفاده از تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری و تحلیل های متنوع در حوزه زمان و فرکانس وجود نشتی و محل آن را مشخص می کند. این دسته از روش ها به دلیل نیاز به پردازش و محاسبات فراوان در برخی از نقاط شبکه مورد استفاده قرار می گیرند.
گام آزمون یکی از روش های بسیار کارآمدی است که با بخش بندی و پایش بخش های مختلف شبکه، محل نشتی را مشخص می کند. این روش نیازمند زیرساخت از پیش تعبیه شده در شبکه بوده و به همین دلیل در بسیاری از نقاط دنیا جای خود را به روش پایش آکوستیک داده است. بازرسی ادواری و پایش لوله ها از طریق حسگرهای حرکت زمین و دستگاه های رادار نفوذکننده به زمین نیز در تشخیص نشتی های موجود در پس زمینه بسیار کارآمد و موثر است. در این روش ها بسته به ساختار شبکه و جنس لوله های بکار رفته در آن تکنیک مناسب انتخاب می شود.

(سامانه LNL-1 لاگرهای هوشمند نشت شبکه آب محصول شرکت FujiTecom Inc. ژاپن که توسط شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز در ایران پیاده سازی و عملیاتی شده است را می توانید در این لینک مشاهده نمایید)

 

با سپاس از توجه شما
شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز
واحد تحقیقات و توسعه فن آوری
مهندس رضا خوشکردار

 ” باز نشر اطلاعات ارائه شده با ذکر نام این شرکت بلامانع است ”

دستگاه نشت یاب آب Perija Plus که توسط شرکت دانش بنیان فرآیند ارقام پرداز تولید و عرضه گردیده است برای کاهش هدر رفت آب بسیار مؤثر است که می توانید از طریق لینک های زیر اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه کسب فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت ما رجوع کنید:
www.fap-company.com
با کارشناسان ما تماس بگیرید:
021-57812
021-88909577

ما را در فضای مجازی دنبال کنید:

” یک دنیا تفاوت ، بی نهایت نواوری ”